سردار «کارگر» در اختتامیه جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور»:

«جوانان»؛ پیشتاز زیارت شهدا در مناطق عملیاتی جنوب/ آماده برگزاری راهیان نور در سال ۱۴۰۰ هستیم

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه این ستاد اولین سازمان پیش‌قدم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا بوده است، گفت: در صورت تصویب وزارت بهداشت آماده برگزاری راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال ۱۴۰۰ هستیم.
کد خبر: ۴۴۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ - 10March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» که امروز (چهارشنبه) همزمان با ۲۰ اسفند «روز ملی راهیان نور» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به استقبال جوانان مومن و انقلابی از این رویداد فرهنگی و ارزشی، اظهار داشت: آخرین آمار‌های ما از حضور ملت شریف ایران اسلامی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، حضور بیش از هفت میلیون نفر در سال ۱۳۹۷ است.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام‌شده، ۷۵ درصد از زائرانی که در سال ۱۳۹۷ از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند، جوانان بین ۱۵ الی ۳۰ سال بودند و در شرفیابی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم ایشان فرمودند «این‌ها باید بروند؛ کسانیکه نه انقلاب را دیدند و نه دوران دفاع مقدس را».

سردار کارگر در خصوص برگزاری کاروان‌های راهیان نور بیان داشت: سال گذشته در کمیته اجتماعی _ انتظامی ستاد ملی کرونا که به مسئولیت وزیر محترم کشور تشکیل می‌شد، مصوب شد تا کاروان‌های راهیان نور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید برگزار شده و ماموریت خود را انجام دهند و بلافاصله وزیر کشور نیز در مصاحبه‌ای این موضوع را اطلاع رسانی کردند، اما متاسفانه چند روز بعد طی جلساتی که صورت گرفت، این مسئله منتفی شد.

وی تصریح کرد: بنده از همه عزیزان در وزارت بهداشت و درمان به ویژه جناب آقای دکتر نمکی خواهشمندم که این امکان را به وجود آورند تا در سال ۱۴۰۰ بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاروان‌های راهیان نور را اعزام کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: اولین سازمانی که در کشور در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌قدم و داوطلب شد، ستاد مرکزی راهیان نور بود که بنده در اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ با مجوز ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح با دکتر نمکی تماس گرفتم و موضوع توقف سفر‌های راهیان نور را اطلاع دادم.

سردار کارگر با تشکر از زحمات مسئولان یادمان‌های سراسر کشور به ویژه مسئولان و راویان دفاع مقدس استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر گفت: ۵۷ یادمان دفاع مقدس همواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمت زائران بوده‌اند که البته در دوران کرونا خوابگاه‌ها تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بهترین تعاریف از دفاع مقدس در کلام حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) هویداست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تولید ادبیات راهیان نور بی‌مانند هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این رابطه با اشاره به فرمایشات معظم له گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره راهیان نور فرموده‌اند «این حرکت موفق که چندین سال است در کشور به راه افتاده و روز به روز به حمدالله توسعه پیدا کرده است، یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدس است. دوران دفاع مقدس را حقیقتاً باید گرامی شمرد، عزیز شمرد و پاسداری کرد؛ چون آن هشت سال دفاع مقدس تضمین‌کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت فعلی و عزت ملت ایران شد؛ هرچه می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید، دقت کنید، پیگیری کنید؛ مطمئناً به این نتیجه خواهید رسید که اگر این هشت سال دفاع مقدس با آن خصوصیات در این قطعه از تاریخ کشورمان وجود نمی‌داشت، امروز کشور ما و ملت ما مطمئناً نه از عزت، نه از امنیت، نه از سلامت و نه از استقلال و نه از آزادی برخوردار نبود.

آن هشت سال به ظاهر جنگ، فشار، ترس، هول و مشکلات فراوان، در باطن خود یک نعمت الهی بود. یکی از الطاف خفیه الهی بود؛ که به این کشور و این ملت اعطا شد، امروز انگیزه‌هایی وجود دارد که از سوی دشمنان این ملت برای به فراموشی سپردن دوران دفاع مقدس تلاش می‌کنند برای این کار که یا آن را به فراموشی بسپارند و آن را زیر سوال ببرند یا بدنامش کنند.

هویت دفاع مقدس این است؛ دشمنی دشمنان قدرتمند جهانی این جنگ را به وجود آورد و عظمت و فداکاری جوانان ما این جنگ را به نفع ما تمام کرد؛ آن‌ها با این نیت جنگ را شروع کردند که انقلاب اسلامی را به کلی از بین ببرند این‌ها با این روحیه وارد میدان شدند و کاری کردند که انقلاب اسلامی روز به روز قوی‌تر و ریشه دار‌تر شد و نظام جمهوری اسلامی قوی‌تر شد این هویت دفاع مقدس است این هویت را باید حفظ کرد و پاسداری کرد؛ کار شما حرکت راهیان نور در سراسر کشور این چند میلیون نفری که از پیر و جوان هر سال حرکت می‌کنند و به این سمت می‌روند در واقع یکی از جلوه‌های پاسداری از آن دوران نورانی و از این حقیقت نورانی یعنی حقیقت دفاع مقدس است.»

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها