کتاب «فرهنگ جامع تولیدات تلویزیونی ایران» منتشر شد

نخستین کتاب درباره‌ی تاریخ تولیدات تلویزیون ایران، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ - 10March 2021

کتاب «فرهنگ جامع تولیدات تلویزیونی ایران» منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «فرهنگ جامع تولیدات تلویزیونی ایران» به همت علی عبدالصمدی و از سوی انتشارات دانش ارزین جهان منتشر شد.

این کتاب مشتمل بر شانزده بخش است که در آن کلیه‌ی سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی تولید ایران (از جمله سریال‌های کمدی، پلیسی، سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان، سریال‌های به مناسبت ماه‌های محرم و صفر، تاریخی، برنامه‌های تلویزیونی و…) مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

علی عبدالصمدی کتاب «فرهنگ جامع تولیدات تلویزیونی ایران» را در ۲۰۳ صفحه و در قطع رحلی به چاپ رسانده و این نخستین اثری است که منحصرا به بررسی تاریخ تولیدات تلویزیونی پرداخته است.

نویسنده در مقدمه می‌نویسد:

«از روزی که شادروان منوچهر نوذری روبروی دوربین تلویزیون قرار گرفت و نام خود را به عنوان نخستین مجری تلویزیون ثبت کرد، شصت و دو سال گذشت. تلویزیون امروزه جزئی لاینفک از زندگی روزمره مردم ایران و جهان شده است. تولیدات تلویزیونی هر دهه نسبت به دهه‌ی ماقبل خود بیشتر شده است. به راستی در قالب یک کتاب نمی‌توان زحمت تمام فعالان حوزه‌ی رسانه‌ای مانند تلویزیون را گردآوری کرد. این کتاب فقط ادای دینی نسبت به هنرمندان گرانقدر عرصه‌ی تلویزیون است.»

بنابراین گزارش، کتاب «فرهنگ جامع تولیدات تلویزیونی ایران» در ۲۰۳ صفحه و با قیمت ۵۵۰۰۰ تومان منتشر شد و به زودی نسخه‌ی الکترونیک آن نیز از طریق پیشخان‌های مجازی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار