مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه:

رسالت کنگره شعر دفاع جریان‌سازی شعر پایداری است

سردار «ناصر باباخانی» گفت: هدف از برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس کمک به جریان‌سازی در ادبیات دفاع مقدس و تقویت شعر پایداری است.
کد خبر: ۴۴۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ - 10March 2021

ادبیات دفاع مقدس تقویت شعر پایداری استسرتيپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس کمک به جریان‌سازی در ادبیات دفاع مقدس و تقویت شعر پایداری است؛ در جشنواره‌های شعر ضمن فراخوان از شاعران سراسر استان دعوت می‌شود تا جدیدترین اشعار خود با موضوعاتی، چون دفاع مقدس، مقاومت، پایداری و... را به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از بررسی و داوری برگزیدگان استانی به اختتامیه بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس کشور ورود پیدا کنند.

وی افزود: آثار ارسالی در بخش‌های مختلف از جمله شعر دفاع مقدس، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، شعر عاشورایی و شعر کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت) نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، پیوند عاشورا و دفاع مقدس، زیبایی‌های کربلا، عاشورا و جوانان از نظر کمی، بیش از جشنواره گذشته عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه استقبال شاعران و نویسندگان را سبب جاودانگی فرهنگ ایثار و شکوفایی ادبیات دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستر لازم را برای شناسایی فعالان عرصه نشر فرهنگ دفاع مقدس و زمینه شکوفایی استعداد‌های نهفته آنان فراهم می‌کند.

سردار باباخانی بیان داشت: از بین ۵۰ آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استان ۶ اثر برگزیده انتخاب و همزمان با مراسم اختتامیه کنگره بیست و دومین شعر دفاع مقس از نفرات وشعر‌های «بسم رب الحسین (ع)» حسام سیفی ن‍ژاد، «آسمان بی پلاک ـ غزه بین الملل» فاطمه ناظزی، «مجموعه غزل (یک سال بعد...)» میلاد پشا آبادی، «چهل سالان جنگ» عین‌اله نوریان، «سردار دل‌ها» قوام سلیمانیانی و «سلام و مرزیل دایماآباد» نجیبه سلطان آبادی که رتبه‌های اول تا ششم استانی را از آن خود کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به استمرار و تشدید شیوع ویروس کرونا متذکر شد: آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس به صورت مجازی و با بهره‌گیری از ارتباط تصویری (ویدئو کنفراس) و به صورت همزمان از استان شیراز و در ادارات‌کل استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار