‍ مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه روح‌الله استان مرکزی:

پویش «راهیان همدل» در سطح استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

سعید فرامرزی گفت: از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری تا پایان فروردین‌ماه یک پویشی تحت عنوان پویش «راهیان همدل» در سطح استان راه‌اندازی شده که علاقمندان به راهیان نور می‌توانند برای کمک و خدمت به ولی نعمتان در این پویش نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ - 10March 2021

پویش «راهیان همدل» در سطح استان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «سعید فرامرزی» مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در حاشیه جشنواره خادمان شهدا و راهیان نور استان مرکزی گفت: راهیان نور یک جریان عظیم فرهنگی است که در طول این سال ها آثار و برکات بسیاری برای نسل جوان و نوجوان جامعه به همراه داشته و ضامن بقای این جریان فرهنگی مجاهدت ها و فداکاری های رزمندگان است.

فرامرزی اظهار کرد: علیرغم اینکه امسال به دلیل محدودیت های کرونایی از حضور در سرزمین نور بی بهره هستیم اما با ابتکارات و نوآوری هایی که در دستور کار قرار گرفته سعی داریم جریان معنوی و تربیتی راهیان نور متوقف نشود.

وی ادامه داد: امسال بیماری کرونا موجب شد جریان عظیم فرهنگی راهیان نور به خانه های مردم بیاید و خوشبختانه با شیوه جدیدی که در راهیان نور مجازی در دستور کار قرار گرفته جمعیت بسیار زیادی از خانواده های ایرانی به این جریان پیوسته اند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امسال هفدهمین جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور را در استان مرکزی در حالی برگزار می کنیم که روز به روز مردمی بودن این جشنواره نمود بیشتری به خود پیدا می کند و همچون دفاع مقدس رویکردی مردمی دارد که توسط جمعی از خادمان شهدا انجام می شود.

فرامرزی بیان کرد: علیرغم اینکه حضور در راهیان نور تعطیل شده اما کارهای مردمی و خودجوش خادمان شهدا در سطح استان متوقف نشده و بیشتر فعالیت ها رویکرد خدمت رسانی و محرومیت زدایی به خود پیداکرده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای بهمن ماه سالجاری تا پایان فروردین ماه یک پویشی تحت عنوان پویش "راهیان همدل" در سطح استان راه اندازی می شود که علاقمندان به راهیان نور می توانند برای کمک و خدمت به ولی نعمتان در این پویش نقش آفرینی کنند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: محوریت پویش راهیان همدل خادمان شهدا و افرادی هستند که در سال های گذشته در جریان راهیان نور خدمت رسانی می کردند که امسال تمرکز فعالیت های خود را بر خدمت به مردم گذاشته اند.

فرامرزی بیان کرد: همچنین امروز در آیین این همایش خادمان شهدا که به طور سراسری در سطح استان مرکزی برگزار می شود به همت خادمان شهدا و راهیان نور ۵۰۰ بسته کمک مومنانه در نظر گرفته شد که در اختیار ولی نعمتان و جامعه هدف گذاشته می شوند.

وی افزود: برگزاری همایش خادمان شهدا در سطح شهرستان های استان، راهیان نور مجازی در شبکه شاد و روبیکا، پخش مستندات تولید شده در شبکه استانی آفتاب، تولید برنامه پلاک عاشقی در شب های نوروز، اقدامات جهادی خادمین شهدا در راستای مقابله با بیماری کرونا و سایر اقدامات که جنبه خدمت رسانی دارند از جمله برنامه های مهم سازمان اردویی سپاه روح الله در سالجاری است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در خصوص راهیان نور مجازی امسال در استان مرکزی برنامه ریزی های خوبی انجام شده که برنامه ها در دو فاز اجرایی می شوند و فاز اولیه آن قبل از سال و برای دانش آموزان از طریق شبکه شاد و روبیکا است که برنامه ریزی برای درصد قابل توجه دانش آموزان انجام شده که از تاریخ ۲۳ اسفند شروع و تا ۲۶ اسفند اجرایی خواهد شد.

سین برنامه راهیان نور دانش آموزی بدین شکل است که در روز ۲۳ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح منطقه عملیاتی فتح المبین و ساعت ۱۷ عصر منطقه عملیاتی فکه ، روز ۲۴ اسفند از ساعت ۱۰ صبح یادمان شهدای هویزه و ساعت ۱۷ عصر منطقه عملیاتی طلائیه، روز ۲۵ اسفند از ساعت ۱۰ صبح پاسگاه زید و ساعت ۱۷ عصر شلمچه و روز ۲۶ اسفند از ساعت ۱۰ صبح منطقه عملیاتی علقمه و اختتامیه برنامه راهیان نور دانش آموزی در سال ۹۹ است.

همچنین لینک دسترسی برنامه راهیان نور مجازی bdmarkazi@ و pmstudent@ است که دانش آموزان می توانند در برنامه های راهیان نور شرکت کنند.

فاز دوم راهیان نور امسال که مختص به اقشار مختلف جامعه است در بستر صدا و سیما و رسانه های جمعی است در ده شب از نوروز اتفاق می افتد و برنامه بدین صورت است که مستندهای تهیه شده تیم محتوایی استان مرکزی در بستر شبکه استانی آفتاب و رسانه ها پخش خواهند شد.

امیدواریم با عنایت های خداوند متعال و دعای خیر ملت شهید پرور ایران اسلامی شر ویروس منحوس کرونا هرچه سریعتر از جوامع اسلامی و جامعه ایرانی برداشته شود تا بتوانیم از فضای اردوهای راهیان نور که کاملا فضایی تربیتی معنوی است بهره ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار