مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

ضرورت تقویت و رشد شعر کودک با موضوع دفاع مقدس

سرهنگ محسن رشیدی با بیان اینکه با زبان ادب و هنر می‌توان دستاورد‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و نسل‌های آینده و جهانیان انتقال داد، گفت: ضروریست که به رشد و تقویت شعر کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس توجه ویژه شود.
کد خبر: ۴۴۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ - 10March 2021

ضرورت تقویت و رشد شعر کودک با موضوع دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در حاشیه آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس که امروز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم‌آباد،  اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه کنگره‌ها، شناسایی و معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت در میان جوانان و همچنین بهره‌مند شدن از تجربیات شعرای پیشکسوت دفاع مقدس است.  

وی افزود: پس از دریافت دستورالعمل بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، طی فراخوانی از شاعران استان  لرستان دعوت کردیم تا جدیدترین اشعار خود  را با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت به دبیر خانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: این کنگره در محورهایی نظیر نقش دفاع مقدس در آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محورهای مقاومت)، دفاع مقدس و جنگ نرم، نقش دفاع مقدس در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و حوزه‌هایی از قبیل شهدای شاخص،  شاعران شهید، زنان شهیده،  دفاع مقدس و شعر کودک و نوجوان و   پیوند عاشورا و دفاع مقدس، زیبایی‌های کربلا، سیمای حضرت سیدالشهدا در آیینه‌ی قرآن کریم، عاشورا و مدافعان حرم، عاشورا و جوانان و لرستان و دفاع مقدس برگزار  شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  لرستان گفت: در مجموع‌  93 اثر  به دبیرخانه استانی  ارسال شد که پس از  دو مرحله داوری آثار، با نظر هیئت داوران هشت اثر از شش شاعران لرستانی به نامهای: «سید ابراهیم موسوی»، «عباس آتشی»، «فرشته حسن زاده»، «فرزانه شهسواری»، «اکرم احمدی» و «علیرضا حکیم»  به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و یا موضوعات ویژه هر استان در اولویت انتخاب قرار  گرفتند، ادامه داد: اشعار منتخب شاعران لرستانی در مجموعه ای  به چاپ خواهند رسید.

رشیدی ادامه داد: در مرحله نهایی این دوره از کنگره شعر دفاع مقدس، «سیده فرشته حسن زاده» از شاعران متعهد استان  لرستان موفق به کسب رتبه برتر کشور در بخش  کودک و نوجوان شد.

وی با بیان اینکه با زبان ادب و هنر می توان  دستاورد‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را به  نسل جوان و نسل‌های آینده و جهانیان انتقال داد، گفت: ضروریست که به رشد و تقویت شعر کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس توجه ویژه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از برگزاری کارگاههای توانمندسازی شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و ویراستاران  استان لرستان خبر داد و افزود: امیدواریم در همه زمینه های هنری و ادبی شاهد درخشش  جوانان لرستانی در جشنواره های استانی و ملی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها