شعار دهه کرامت ۱۴۰۰ با تمرکز بر خدمت کریمانه، فضای انتخابات و کرونا انتخاب می‌شود

طی برگزاری نخستین جلسه اعضای کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، نسبت به مولفه ترویج خدمت کریمانه با توجه به مقارنه انتخابات با دهه کرامت و همچنین کرونا در انتخاب شعار این دهه تاکید شد.
کد خبر: ۴۴۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ - 11March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین جلسه کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور نمایندگان برخی سازمان‌ها، نهاد‌ها و اعتاب مقدسه عضو در این ستاد، طی برقراری ارتباط زنده تصویر با مشهدالرضا (ع) در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مرتضی طاهریان معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به مقارن شدن برگزاری انتخابات و دهه کرامت اظهار داشت: باید تلاش کنیم، شعار اصلی دهه و همچنین شعار‌هایی که برای روز‌ها در نظرگرفته می‌شود، عاری از هرگونه جهت‌گیری باشد، اما در عین حال فضای عمومی کشور را از ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه ترویج سیره اهل بیت (ع) باید به عنوان موضوعی مهم در انتخاب شعار دهه کرامت مورد توجه باشد، گفت: فارغ از آنچه که ذکر شد با در نظر گرفتن این مساله که همچنان با مساله شیوع کرونا در جامعه مواجهیم باید مولفه خدمت کریمانه در شعار دهه، به طرق مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: سیاست ستاد، همواره تمرکز بر این بود که شعار روز اول و دوم از دهه کرامت به نوعی به حضرت فاطمه معصومه (س) مرتبط باشد و شعار روز‌های نهم تا یازدهم ذی‌القعده نیز بیشتر حال و هوای مرتبط با امام رضا (ع) را داشته باشد.

طاهریان همچنین توجه به شعار و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به عنوان یکی از موضوعات مهم دانست و افزود: این مساله در جهت‌گیری فعالیت‌های نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف عضو در ستاد بزرگداشت دهه کرامت تقش به سزایی دارد.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) طی سخنانی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که باید هرچه زودتر صورت پذیرد، تهیه پیش‌نویس از سند محتوایی دهه کرامت است تا بتوانیم در سلسله جلسات آتی نسبت به جمع بندی فعالیت‌ها به اجماع مضاعفی برسیم.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: اگر هر کارگروه براساس حال و هوا و وظایف نهاد و دستگاه‌های عضو در ایام دهه کرامت فعالیت داشته باشد، شاهد انسجام بیشتری در برنامه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به بحث شعار اصلی دهه کرامت سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به فضای سیاسی کشور و انتخابات پیش رو، می‌توان عناوین را ضمن حفظ ماهیت اصلی دهه کرامت به نوعی مرتبط با این فضا در نظر گرفت، برای مثال با تکیه بر مباحث ائمه اطهار (ع) نسبت به مساله ولایت این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

همچنین در ادامه این نشست مجازی، جواد محمدی فاز نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی اکنون درگیر برنامه‌ها و فعالیت‌های عید نوروز است، اظهار کرد: بلافاصله بعد از این ایام، ستاد دهه کرامت تشکیل می‌شود و به نظر می‌رسد شعار خدمت کریمانه این قابلیت را دارد که بتوان در اوج انتخابات نیز روی آن تمرکز داشت تا مسئولان هم برای خدمت کریمانه با یکدیگر هم‌عهد شوند.

نماینده آستان قدس رضوی در کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال روز ولادت امام رضا (ع) با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی مقارن شده است انتظار می‌رود فعالیت ویژ‌ه‌ای را از این سازمان با تمرکز به موضوع مذکور شاهد باشیم، از سوی دیگر در تقویم این ایام، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی را داریم، همچنین سالروز شهادت دکتر چمران که می‌تواند به عنوان مصادیق خدمت کریمانه به عنوان سبک زندگی شهدا در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست «سید جواد رفائی» ضمن تاکید نسبت به فضاسازی شهری در طول ایام دهه کرامت گفت: معتقدم توجه به مولفه خدمت کریمانه ذیل شعار امسال همچنان باید مورد توجه باشد، به هر حال با توجه به اینکه انتخابات را پیش رو داریم، جمع کثیری از مردم در خیابان‌ها برای تبلیغ حضور دارند بنابراین می‌توان از فضاسازی‌های شهری با همکاری شهرداری به منظور تبلیغ شعار دهه کرامت استفاده کرد؛ ضمن اینکه کار‌های مربوط به این عرصه باید از چند هفته قبل از دهه کرامت تحقق یابد.

در ادامه حجت الاسلام «جواد بهشتی‌پور» با اشاره به شعار دهه کرامت سال ۱۴۰۰ گفت: مواردی نظیر «هم‌عهد با امامت»، «هم‌عهد با ولایت» از جمله شعار‌هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و روی آن بحث شود، از سوی دیگر توجه به نامگذاری سال پیش رو از سوی مقام معظم رهبری نیز در انتخاب شعار دهه کرامت باید مورد توجه باشد.

«سیدعلیرضا شمس‌نیا»، نماینده آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه باید به شعار سال ذیل تبلیغات سیاسی و اجتماعی ستاد بزرگداشت دهه کرامت توجه شود، اظهار کرد: در این راستا می‌توانیم برنامه‌ریزی محتوایی را در سطح کارگروه‌های مختلف به ثمر برسانیم.

در پایان این نشست مجازی، حجت‌الاسلام آمره، ضمن تاکید بر فعالیت کارگروه‌های دهه کرامت با توجه به شعار اصلی دهه و شعار روز‌ها گفت: توجه به مواردی نظیر حدیث سلسله الذهب و همچنین هم‌عهدی به رسم اهل بیت (ع) می‌تواند به عنوان محور این نامگذاری‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار