عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دشمن شناسی از الزامات حفظ «زنجیره تواصی» است

آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه آحاد جامعه باید با تواصی به صبر و حق، زنجیره تواصی را حفظ کنند، گفت: یکی از الزامات این اقدام، دشمن شناسی و خنثی کردن مکر و فریب دشمن است.
کد خبر: ۴۴۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ - 11March 2021

دشمن شناسی از الزامات حفظ «زنجیره تواصی» استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی، با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جریان تواصی به مناسبت عید مبعث، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بیانات بسیار مهم و راهگشایی داشتند از جمله اینکه به افسران جنگ نرم و ملت ایران توصیه کردند که در میدان مقابله باجنگ نرم دشمن و جهت تولید قدرت نرم مقابل جنگ نرم دشمن به دو عنصر بصیرت و استقامت مسلح شوند.

وی با تاکید بر اینکه آحاد جامعه باید با تواصی به صبر و حق، زنجیره تواصی را حفظ کنند و این‌ها الزاماتی دارد، عنوان کرد: یکی از این الزامات، دشمن شناسی است و امروز دشمن شماره یک و دشمن اصلی اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، دشمن انقلاب اسلامی و ملت ایران و دشمن تمدن نوین اسلامی آمریکا و صهیونیست است که امروز به مثابه مشرکین و قریش هستند که در مقابل رسول الله (ص) ایستادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: امت باید این دشمن را بشناسند و در مرحله بعداز شناسایی دشمن، محاسبات و مکر و فریب دشمن را هم بشناسند و تلاش کنند با هم افزایی، انسجام، پیوستگی و صبر و مقاومت مکر و فریب دشمن را خنثی کنند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: طبعاً هوشمندی و توجه به آرمان‌های امام و شهدا و تبعیت از ولایت و عملیاتی کردن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب توشه راه ملت ایران در تولید قدرت نرم و مقابله با جنگ نرم دشمن و تولید بصیرت و استقامت است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه امروز مقام معظم رهبری همان توصیه قرآن کریم است که به حق و صبر توصیه کردند، گفت: آیه ۲۰۰ سوره آل عمران هر مؤمن چهار وظیفه دارد، وظیفه فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وظیفه فردی، صبر و استقامت در زندگی است و وظیفه اجتماعی تواصی به حق و صبر و دعوت دیگران به صبر و حق و پایداری و استقامت است. وظیفه سیاسی همراهی با ولایت و وظیفه اخلاقی رعایت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی است.

کعبی تصریح کرد: ایجاد امیدواری در ملت و مقابله با یاس و نا امیدی و مکر و فریب دشمنان اسلام و تبلیغات بیماردلان و کسانی که یاس و ناامیدی در دل مردم ایجاد می‌کنند، از مصادیق تواصی به صبر و حق است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار