فرمانده دفاع‌ مقدس عنوان کرد؛

صدور انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین

سردار غلامرضا احمدی گفت: رزمندگان دفاع مقدس، بعثی‌ها را از خوزستان اشغال‌ شده بیرون راندند و پرچم را در مرزهای جغرافیایی به رزمندگان مدافع حرم دادند و به همت آنان، امروز پرچم جمهوری اسلامی از اروندرود در مرز ایران و عراق به رودخانه‌های مزارع شبعا در مرز سرزمین‌های اشغالی رسیده است.
کد خبر: ۴۴۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ - 11March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» جانشین لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت سی‌وششمین سالگرد شهادت سردار محمدحسین بصیر و شهیدان سید کاظم موسوی‌فرد و مهدی خاوری که در معراج‌الشهدا مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهدا همان سربازان امام خمینی (ره) بودند که در زمان تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی در گهواره‌ها بودند و در دفاع مقدس پیشتاز فضائل و خوبی‌ها شدند.

وی افزود: در عملیات بدر، مقتل سردار شهید محمدحسین بصیر قتلگاه ۳۱۴ شهید خراسانی شد که شاخص‌ترین آن‌ها شهید عبدالحسین برونسی است و یکی دیگر از آن‌ها شهید جواد جامی‌بود؛ شهیدی که یک سال پس از ازدواج و درحالی‌که نوزاد دخترش چند روز قبل به دنیا آمده بود، با گلوله تک‌تیرانداز بعثی در بین دو ابرو به شهادت رسید و البته در همین عملیات هم بود که چشم سردار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده دلاور سپاه قدس با ترکش دشمن مجروح شد.

جانشین لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در کتاب اسناد منتشر نشده جنگ ایران و عراق نوشته‌ شده است که گروه‌های ارزیابی و رصد رژیم بعث، پیش از آغاز تهاجم نظامی همه‌جانبه به خاک ایران اسلامی در قالب بیش از ۳۰ جلسه، تمام جوانب و زوایای منطقه را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و پیروزی حمله به ایران را با بالاترین ضریب ممکن پیش‌بینی می‌کردند.

وی ادامه داد: در حالی‌ که جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس مجموعاً ۲۰ میلیارد دلار هزینه کرد، رژیم بعث بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف هزینه‌های جنگ تحمیلی کرد و این در شرایطی بود که بخش عمده این هزینه‌ها از جانب حامیان او تأمین می‌شد.

احمدی تصریح کرد: خرید بالغ‌ بر هزار فروند تانک مدرن از شوروی و ۱۵۰ فروند جنگنده تهاجمی آمریکایی تنها بخشی از خریدهای نظامی گسترده صدام در دوران دفاع مقدس بود و باید بر این فهرست، خرید تسلیحات ممنوعه شیمیایی، امکانات پشتیبانی و موشک‌های ضدهوایی بی‌شمار فرانسوی و انگلیسی را هم اضافه کرد.

فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) ضمن تجلیل از جان‌فشانی‌های خانواده بزرگ ایثارگران گفت: سربلندی امروز مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی مرهون مجاهدت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است چراکه سربازان شهید سلیمانی هم رهروان سربازان خمینی کبیر بودند که در دفاع از انقلاب، جان‌ برکف گذاشتند و با ایثارگری در راه امام دوم انقلاب، تداعی‌ کننده همان تصاویری بودند که در دوران دفاع مقدس با ایثارگری در راه امام اول انقلاب به نمایش درآمده بود.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت سالروز فتح خرمشهر که در سوم خرداد سال ۱۳۹۵ در دانشگاه افسری امام حسین (ع) ایراد شده بود، به‌صراحت ابراز داشتند که اگر راه امام عمداً یا سهواً فراموش شود، ملت سیلی خواهد خورد ولذا پایمردی بر مبانی نهضت خمینی کبیر از شروط اساسی تضمین بقای نظام اسلامی است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه ایثارگری در شرایط کنونی کشور ابراز داشت: رسانه‌های غربی که از هم‌اکنون در تلاش برای جابجا کردن حسین و یزید هستند، به این خاطر وحشت‌زده شده‌اند که در انتخابات پیش رو احتمال تصدی امور توسط یک دولت جوان انقلابی منطبق با الگوهای تبیینی رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

جانشین لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر فضای حاکم بر دفاع مقدس امروز هم بر کشور حاکم می‌بود، بدون شک هیچ‌کدام از کاستی‌های فعلی وجود نداشت و نشانه بارز آن شرایط امروزه کشور است که در هر عرصه‌ای که انقلابی حضور پیدا کردیم و به تأسی از شهدا انجام‌ وظیفه کردیم، پیروز و پیشتاز بودیم و هر جا کاهلی کردیم و به مصلحت اندیشیدیم، دچار مشکل شده‌ایم.

وی ضمن برشمردن جنبه‌هایی از پیروزی‌های استراتژیک نظام اسلامی تصریح کرد: در حالی‌ که نفتکش انگلیسی توسط ناو جنگی این کشور پشتیبانی می‌شد، فرزندان ملت در نیروی دریای سپاه از بالگرد بر عرشه این کشتی فرود آمدند و در پاسخ به توقیف ناجوانمردانه و بی‌اساس نفتکش ایرانی در تنگه جبل‎الطارق، نفتکش عظیم انگلیسی‌ها را با تمام خدمه و بار خود مصادره کردند و جالب این بود که غرب علیرغم هیمنه ابرقدرتی خود، نتوانست کوچک‌ترین واکنشی در برابر این مصداق شجاعت از خود نشان دهد.

احمدی تأکید کرد: رزمندگان دفاع مقدس، بعثی‌ها را از خوزستان اشغال‌ شده بیرون راندند و پرچم را در مرزهای جغرافیایی به رزمندگان مدافع حرم دادند و به همت آنان، امروزه پرچم جمهوری اسلامی از اروندرود در مرز ایران و عراق به رودخانه‌های مزارع شبعا در مرز سرزمین‌های اشغالی رسیده است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که نهضت خمینی کبیر را به نهضت امام عصر (عج) در آخرالزمان پیوند بزند و پرچم این مکتب را به دست صاحب برحقش برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها