عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

رسیدگی به وضعیت اقتصادی جامعه کارگری در تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰

حاجی‌دلیگانی گفت: در تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به‌ویژه مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا باید توجه ویژه‌ای به کارگران و کارفرمایان داشت.
کد خبر: ۴۴۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 12March 2021

رسیدگی به وضعیت اقتصادی جامعه کارگری در تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات سه‌جانبه نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برای تعیین حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: درست است که برخی بیان می‌کنند که اگر دستمزدها افزایش پیدا کند، باعث می‌شود که تولیدکنندگان نیروهای خود را تعدیل کنند؛ ولی قشر کارگر نیز خانواده دارد و باید عددی تعیین شود که یک کارگر بتواند زندگی معمولی خودش را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به یک عدد منطقی برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده، نیازمند همراهی همه مقامات دولتیِ عضو شورای حقوق و دستمزد و همچنین نمایندگان کارگران و کارفرمایان هستیم، ادامه داد: در جریان تعیین حقوق و دستمزد کارگران یک نگاه منطقی، واقعی و معقول حاکم باشد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

نماینده مردم شهرستان شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا باید توجه ویژه‌ای به کارگران و کارفرمایان داشت، عنوان کرد: در چنین شرایطی اولویت اصلی در روند تعیین دستمزد باید موضوع حفظ اشتغال باشد؛ به گونه‌ای که کارفرمایان توان حفظ نیروهای کار خود و پرداخت دستمزد تعیین شده به آنان را هم داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین دستمزد برای سال آینده باید به گونه‌ای باشد که اشتغال بیشتر را به دنبال داشته باشد و شاهد اخراج کارگران نباشیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار