در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

لزوم پیگیری بین‌المللی در خصوص حمله به زمین فوتبال چوار/ حقانیت ایران در جنگ تحمیلی ثابت شده است

حسین صیدخانی به لزوم پیگرد قانونی دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به جنایت حمله رژیم بعثی صدام به زمین فوتبال چوار اشاره کرد و گفت: حمله به یک زمین فوتبال در جریان جنگ تحمیلی نشان دهنده مظلومیت کشورمان است.
کد خبر: ۴۴۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳ - 13March 2021

 گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: عوامل سازنده فیلم سینمایی مستطیل قرمز در آیین اختتاميه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، نمايندگانی از 20 کشور جهان، جمعی از مسئولان فرهنگی و تعدادی از هنرمندان و ورزشكاران کشور برگزار می‌شد، تجلیل شدند. «مستطیل قرمز» ساخته براداران حسن و حسین صیدخانی است که به اتفاقات زمین فوتبال چوار ایلام در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. 

حسین صیدخانی کارگردان فیلم سینمایی مستطیل قرمز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: مستطیل قرمز تنها اثر سینمایی است که به یک حادثه مستند پرداخته است. 

تجلیل از عوامل فیلم مستطیل قرمز/ اهدا جوایز به یادمان شهدای فوتبال چوار

وی با بیان اینکه حمله نظامی به یک رویداد ورزشی از اتفاقات نادری است که در تهاجم رژیم بعثی صدام علیه کشورمان رخ داده است، افزود: انعکاس این جنایت جنگی در فیلم مستطیل قرمز علاوه براینکه سندی بر مظلومیت کشورمان در برابر یک تهاجم نظامی محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک موضوع بین‌المللی از طریق دستگاه دیپلماسی کشورمان پیگیری شود.

کارگردان فیلم مستطیل قرمز به استقبال مخاطبین از این فیلم سینمایی در اکران‌های صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات زیادی در موضوع اکران فیلم وجود داشت و برخی از مراکزی که امکان حمایت داشتند وارد عمل نشدند اما با این وجود مخاطبین از فیلم استقبال کردند و مورد اقبال عموم قرار گرفت

صیدخانی خاطرنشان کرد: «مستطیل قرمز» به بمباران یک زمین فوتبال در حین برگزاری مسابقه در استان ایلام (چوار) در زمان جنگ عراق علیه ایران می‌پردازد و اولین فیلم سینمایِ دفاع مقدس ایران است که موفق به کسب جایزه از یک جشنواره اروپایی شده است.

تجلیل از عوامل فیلم مستطیل قرمز/ اهدا جوایز به یادمان شهدای فوتبال چوار

وی از اهدا جوایز دریافتی فیلم مستطیل قرمز به یادمان شهدای زمین فوتبال چوار خبر داد و افزود: جوایز کسب شده برای فیلم تولید شده به پاسداشت یاد و خاطره شهدای این رخداد تلخ ورزشی و به پاس سالها ایثارگری و مقاومت مردم شریف استان ایلام به یادمان"شهدای زمین فوتبال چوار" اهداء خواهد شد.

صیدخانی ادامه داد: امیدواریم که این جوایز ارزشمند طی مراسم باشکوهی و با حضور مسئولان ارشد استان، به یادمان شهدای زمین فوتبال چوار اهداء شوند و به عنوان اثری ماندگار نگهداری و به نمایش گذاشته شوند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار