استاد حوزه و دانشگاه:

وصیتنامه شهدای دانش آموز در متون درسی گنجانده شود

حجت الاسلام «ناصر رفیعی» گفت: ضرورت دارد به وصیتنامه شهدا و فرهنگ و سیره آنان در متون درسی و حتی ساخت و ساز مدارس توجه شود.
کد خبر: ۴۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ - 13March 2021

وصیتنامه شهدای دانش آموز در متون درسی گنجانده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در سی و چهارمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان قم که در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا برگزار شد، اظهار داشت: ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که اغلب در سنین پایین بودند، اما فهم آنان نسبت به تکلیفشان بسیار بالا بود.

وی با ذکر خاطرات و درس‌هایی از زندگی و شهادت شهیدان والامقام مرحمت بالازاده، محمد معماریان، طوفانی، شهیدان وکیلی، سه نوجوان شهید سمنانی و شهید بهنام محمدی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در برنامه‌های درسی وصیتنامه‌های شهدا را بگنجاند، زیرا شنیدن اینکه یک دانش آموز شهید نمازش قضا می‌شود و گریه می‌کند، این یک تلنگر بزرگ برای انسان محسوب می‌شود.

رفیعی افزود: صداوسیما در برنامه‌های پربازدید همچون عصر جدید و برنامه‌های نوروزی، توجه به فرهنگ شهدا را مدنظر قرار دهد، زیرا قلوب جامعه هم باید شاد شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ تعهد، فرهنگ دفاع از ولایت، اهمیت به نماز، حفظ حجاب، امر به معروف‌ی و حجاب فرهنگ شهدا و امر به معروف در سخت و ساز مدارس فرهنگ شهدا در تدوین متون

استاد حوزه و دانشگاه افزود: صداوسیما در کنار منبر و خطابه با ساخت فیلم، فرهنگ و سیره شهدا را آموزش دهد.

وی تصریح کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید سیره و روش و وصیتنامه های آنان را ترویج دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها