فرمانده واقعی از نگاه شهید عباس کریمی

شهید عباس کریمی خصوصیات یک فرمانده واقعی را در سررسید شخصی‌اش نوشته است.
کد خبر: ۴۴۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 14March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد فرمانده واقعی از نگاه شهید عباس کریمیدفاع‌پرس، عباس سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در «قهرود» کاشان به دنیا آمد، دوران ابتدایی را در این روستا به پایان رساند و وارد هنرستان شد. بعد از اخذ دیپلم در رشته نساجی، به سربازی رفت. او که فعالیت‌های خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با پخش اعلامیه‌های امام (ره) آغاز کرده بود در بهار سال ۱۳۵۸ به هنگام تأسیس سپاه پاسداران کاشان با احساس تکلیف، به عضویت سپاه درآمد و در قسمت اطلاعات مشغول به خدمت شد. او ۲ سال پس از آغاز جنگ در اوایل سال ۶۱ با همسرش «زهرا منصف» ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام داود است.

عباس کریمی چهارمین فرمانده لشکر پیاده مکانیزه ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که در ۲۳ اسفند سال ۶۳ در منطقه عملیاتی شرق رودخانه دجله بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید.

شهید عباس کریمی در جایی از سررسید شخصی‌اش به خصوصیات یک فرمانده واقعی اشاره کرده و نوشته است:

«سلامتی جسم و فزونی علم، مشورت با نیروها، سعه صدر و نداشتن حس انتقام، برخورد با افراد تحت فرماندهی از راه ارشاد و موعظه، در کنار همه تاکتیک‌ها، از همه مهم‌تر، فاصله نگرفتن از خداست. فرمانده‌ای که ابتکار عمل نداشته باشد، تسلیم است. ابتکار عمل، سلاح برنده مومن است.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار