رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس نیاز به علمی کردن موضوعات دارد

سرهنگ «عباس بایرامی» گفت: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات دارد و ثمره آن موفقیت در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۴۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 14March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «عباس بایرامی» امروز در اجلاسیه علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به صورت سراسری و ویدئو کنفرانس در کرمان برگزار شد، اظهار داشت: علمدار و پرچمدار این حرکت و رویداد بزرگ اساتید پرتلاش در دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس ترکیبی از موضوعات خاص فرهنگی، نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی است تصریح کرد: علم و دانش در هر زمینه‌ای، قدرت را فراهم می‌کند و سلامت همه این موضوعات، بحث علمی مربوط به دفاع مقدس است.

سرهنگ بایرامی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم.

وی گفت: کنگره ادبیات پایداری و تولید علم در حوزه دفاع مقدس بسیار حرکت بزرگی است که بیش از یک دهه این دانشگاه پیشگام این حرکت است که در سراسر کشور می‌درخشد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: ادبیات پایداری یک پیشینه قوی و قدیم از فرهنگ ها، تمدن ها، اسطوره‌ها است که شاعران و نویسندگان این حوزه توانستند با اشارات و جبهه‌های گوناگون ادبی به طرز قابل توجهی آن را بارور کنند.

بایرامی اضافه کرد: این حرکت پر افتخار در انقلاب اسلامی متبلور شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه‌های دیگری را به خود گرفت و تا جایی که تدریس این رشته مهم در دانشگاه و حتی در مقاطع دانش‌آموزی می‌تواند در نهادینه سازی این حوزه موفق باشد.

این مسئول با بیان اینکه کنگره ادبیات پایداری به یک قطب علمی در بحث ادبیات تبدیل شده است و سال 87 آغاز این رویداد بزرگ بود و از اهداف این کنگره پیوند علم با دفاع مقدس و پرداختن به زوایای پنهان و دفاع جانانه این ملت است متذکر شد: در غنی‌سازی این فرهنگ باید تلاش بسیار داشت، زیرا جوانان و نوجوانان تشنه این بحث هستند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: امروز افتخار داریم که قریب به 41 دانشگاه این رشته را راه‌اندازی کردند و این ظرفیت وجود دارد که گروه ادبیات پایداری در همه استان ها راه اندازی شود.

وی گفت: تفاهم‌نامه بسیار قوی بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و وزارت علوم و فناوری وجود دارد و آمادگی داریم در نشست‌های تخصصی، راه‌های ترویج و توسعه رشته ادبیات پایداری همکاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها