دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری:

رشته ادبیات پایداری در 40 دانشگاه کشور تدریس می‌شود

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری گفت: از برکات کنگره ادبیات پایداری راه‌اندازی انجمن علمی دفاع مقدس استان کرمان و نیز راه‌اندازی این رشته در قریب به 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور است.
کد خبر: ۴۴۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ - 14March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «احمد امیری‌خراسانی» امروز در اجلاسیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه مردم ایران در تمام این سال ها در برابر تهاجم بیگانگان مقاومت جانانه‌ای از خود نشان دادند، اظهار داشت: ما همواره گرفتار هجوم اقوام خارجی و بیگانگان بودیم و در دوران پادشاهان مختلف، استبداد داخلی نیز رنج بی پایانی را بر این مردم مظلوم روا داشته بود که باید نسل جوان با مطالعه تاریخ از گذشته خود آگاه شود.

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به دست امام (ره) منجر به پایه گذاری قدرت منطقه‌ای و جهانی در مقابل بیگانگان شد و در ادامه، 8 سال جنگ تحمیلی که صدام بر این ملت مظلوم تحمیل کرد و باعث از دست دادن عزیزان و بزرگانی از این کشور شد، این‌ها جزو افتخارات و ارزش های مملکت ما است.

امیری‌خراسانی افزود: ما هنوز از فراق عزیزانمان در جنگ تحمیلی 8 ساله فارغ نشده بودیم که آشوب منطقه ای و غده سرطانی و ننگین داعش را بر منطقه تحمیل کردند و البته بزرگ مردان همین کشور و قهرمانی از دیار کریمان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علم مقاومت، پیروزی و پایداری را سرافرازانه بلند کرد و ایران و ایرانی را بر بلندای قله افتخار و شرف قرار داد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است که امروز به رهبری بزرگ مردی در عالم سیاست، ادب و تجربه و بزرگ منشی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمنان قد علم کرده و ان‌شاءلله این راه پرفراز و نشیب را ادامه دهند و پرچم را به دست پرچمدار اصلی، امام زمان (عج) برسانند.

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری گفت: کنگره ادبیات پایداری یکی از کنگره های مستمر و پابرجا در کشور و محصول نشست های بسیاری است که از سال‌های گذشته بر اساس همکاری و همفکری دانشگاه شهید باهنر و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: کنگره ادبیات پایداری مقرر است که هر 2 سال یک بار برگزار شود و از برکات این کنگره راه اندازی انجمن علمی دفاع مقدس استان کرمان است و در کنار این کنگره، راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در سال 1387 در دانشگاه شهید باهنر کرمان و راه‌اندازی این رشته در قریب به 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور از برکات برگزاری این کنگره است.

امیری‌خراسانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که این گرایش را در دوره دکتری هم به سرانجام برسانیم افزود: برای کنگره امسال 78 مقاله از سراسر کشور دریافت که 23 مقاله برگزیده شد و در مجموعه مقالات برگزیده، در قالب نامه پایداری چاپ و منتشر خواهد شد و همچنین در کنار این‌ها نشریه ادبیات پایداری نیز با درجه علمی و پژوهشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان منتشر می شود.

وی متذکر شد: دبیرخانه دائمی کنگره ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در این راه از مشارکت دانشگاه‌ها استفاده کنیم و در اینجا لازم می‌بینم از همکاری همه دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه که یاری رسان ما در این فعالان ادبی و پژوهشی بودند تشکر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها