رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امنیت، خط مقدم تقابل جمهوری اسلامی با نظام سلطه است

سردار یونس عبدی گفت: دفاع مقدس برای نیروی انتظامی تمام نشده است و استمرار خط سرخ شهادت نشان از آن دارد که امنیت، خط مقدم تقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی با مستکبران عالم و نیروی انتظامی پرچم‌دار این رویارویی است.
کد خبر: ۴۴۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۵ - 22March 2021

سردار سرتیپ دوم «یونس عبدی» رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، کارنامه نیروی انتظامی را در عرصه ایثار و شهادت درخشان دانست و اظهار داشت: گرچه مأموریت اساسی نیروهای کمیته، شهربانی و ژاندارمری در دوران دفاع مقدس، تأمین امنیت شهرها، روستاها و راه‌های مواصلاتی کشور از گزند خطرات امنیتی و هم‌چنین مبارزه با عناصر مخرب و گروه‌های مختلف منافقین بود اما کارکنان مؤمن و انقلابی نیروی انتظامی بازهم به این سطح از خدمت اکتفا نکردند و با تقدیم 13 هزار و 50 شهید، کارنامه درخشانی در حوزه ایثار و شهادت دارند.

وی افزود: از این تعداد، 5 هزار شهید کمیته‌های انقلاب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است و بقیه شهدا پس از پایان دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف تأمین امنیت کشور به شهادت رسیده‌اند.

عبدی خاطرنشان کرد: در جامعه بزرگ ایثارگران ناجا، 27 هزار جانباز نیروی انتظامی عضویت دارند که از این تعداد، 11 هزار نفر در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل آمده‌اند و دو هزار و 73 نفر هم به‌عنوان آزادگان نیروهای انتظامی، توفیق تحمل مرارت‌های اسارت در زندان‌های رژیم بعث را داشته‌اند.

وی ادامه داد: حقیقت آن است که دفاع مقدس هنوز برای کارکنان نیروی انتظامی تمام نشده است و استمرار خط سرخ شهادت و افزایش مداوم آمار جامعه ایثارگران ناجا در بخش شهدا، جانبازان و حتی آزادگان نشان از آن دارد که امنیت، خط مقدم تقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی با مستکبران عالم و نیروی انتظامی پرچم‌دار این رویارویی است.

رئیس مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی تصریح کرد: خانواده بزرگ و فداکار نیروی انتظامی با تقدیم 63 شهید در سال 99 اثبات کردند که باب شهادت در این رسته نظامی همواره مفتوح بوده است. گرچه کارکنان نیروی انتظامی مشتاق پیوستن به کاروان شهدا هستند و شهادت را توفیقی از جانب پروردگار عالم می‌دانیم اما فلسفه و ماهیت عملکرد نیروی انتظامی، انجام‌وظیفه و مأموریت در راستای تأمین امنیت هم‌وطنان و دفاع از کیان نظام اسلامی است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شهدای خراسانی مرزبانی ابراز داشت: در ابتدا باید به این نکته عنایت داشت که طبق برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح، استان خراسان بزرگ متشکل از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی امروزی، از دیرباز به‌عنوان تأمین‌کننده نیروی امنیتی برای استان سیستان و بلوچستان مطرح بوده و در اصطلاح به‌نام استان معین خوانده می‌شود.

عبدی ادامه داد: به خاطر توانمندی و اقتدار فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و مرزبانی این استان، در سال‌های اخیر عملاً شاهد بوده‌ایم که پلیس رضوی علاوه بر تأمین امنیت حریم رضوی، راه‌های مواصلاتی و گذرگاه‌های مرزی استان، ظرفیت تأمین امنیت‌بخشی به مرزهای شرقی کشور در استان سیستان و بلوچستان را هم دارد و از عهده انجام این مسئولیت سنگین نیز باقدرت برآمده لذا سال‌هاست که در نواحی و قسمت‌های مهم و حساسی از مرزهای سیستان و بلوچستان، نیروی انتظامی استان خراسان رضوی با مرزبانان بومی آن استان همکاری دارند.

رئیس مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی در انتها گفت: امنیت و آرامش مرزهای استان خراسان رضوی نباید این مفهوم را به ذهن متبادر کند که در این مناطق اساساً خطر وجود ندارد چراکه حقیقت آن است که خاطیان نظم و عناصر شرور همواره از هر نقطه درصدد نفوذ و برهم زدن امنیت ایران اسلامی هستند و اگر شاهد حفظ ثبات و آرامش در مرزهای خراسان رضوی هستیم، به خاطر اقتدار مرزبانی و حضور قاطع نیروی انتظامی در این مناطق است که قدرت عملیات را از خرابکاران سلب کرده و سال‌هاست به لطف عنایات امام هشتم، ابتکار عمل را به دست گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها