مسئول اردویی سپاه البرز:

سومین اردوگاه راهیان نور استان البرز در جنوب کشور ساخته می‌شود

مسئول اردویی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز از آغاز عملیات ساخت سومین اردوگاه راهیان نور استان در خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ - 15April 2015

سومین اردوگاه راهیان نور استان البرز در جنوب کشور ساخته می‌شود

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، احمد فلاح مراد اظهار داشت: کلنگ زنی اردوگاه با حضور استاندار البرز، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان، نمایندگان مردم در مجلس و فرمانده سپاه استان انجام شد.

وی افزود: این اردوگاه در زمینی به مساحت دوهکتار در مجموعه اردوگاهی شهید باکری در خرمشهر ساخته میشود و به عنوان سومین پایگاه اسکان زائرین راهیان نور استان البرز بعد از اردوگاه شهید کلهر در منطقه دوکوهه و شهید مسعودیان در اهواز است.

فلاح مراد اظهار داشت: درمجموعه اردوگاهی شهید باکری خرمشهر، تاکنون هشت استان اردوگاه احداث کرده و پنج اردوگاه دیگر در دست ساخت است.

وی زیربنای اردوگاه استان البرز را پنج هزار مترمربع با ظرفیت حدود سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمین این اردوگاه از سوی سپاه واگذار شده و این نهاد نیز تجهیز آن را متقبل شده است ضمن آنکه مسوولان استان البرز قول مساعدت و همیاری دادهاند.

فلاح مراد، با پیش بینی 18 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت این اردوگاه افزود: برای تکمیل آن به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

مسئول اردویی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته 25 هزار نفر از مردم البرز اعم از دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند، اظهار امیدواری کرد: با ساخت این اردوگاه این تعداد برای سال جاری به 35 هزار نفر برسد.

وی گفت: امیدواریم این اردوگاه تا دی ماه سال جاری که آغاز اعزامهای عمومی به این مناطق است، آماده بهره برداری شود.

فلاح مراد در ادامه از اعزام 10 هزار و 800 نفر از مردم استان البرز در تعطیلات نوروز امسال به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبرداد و افزود: هشت هزار و 800 نفر از این افراد در قالب 14 کاروان سپاه و دو هزار نفر نیز با خودروهای شخصی خود با اخذ مجوز از سپاه به این مناطق سفر کردند.

مسئول اردویی سپاه امام حسن مجتبی (ع)، استقبال مردم استان البرز از اردوهای راهیان نور را به مراتب بیشتر از میزان سهمیه تعیین شده در هر سال دانست و گفت: سال گذشته سهمیه 10 هزار نفری این اردوها برای استان تعیین شده بود در حالیکه 25 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند.

وی میزان سهمیه تعیین شده برای سال جاری را 15 هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی میشود با ساخت سومین اردوگاه استان البرز، 35 هزار نفر از این استان به مناطق راهیان نور اعزام شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار