رییس سازمان صدا و سیما:

نهاد‌های فرهنگی، معرف سلبریتی‌های انقلابی به صدا و سیما باشند

عسکری با بیان اینکه صدا و سیما چراغ به دست به دنبال سلبریتی‌های انقلابی است اما نمی‌یابد، گفت: حاج حسین یکتا مصداق سلبریتی انقلابی است.
کد خبر: ۴۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ - 15March 2021

نهاد‌های فرهنگی، معرف سلبریتی‌های انقلابی به صدا و سیما باشندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما امروز در سومین روز از همایش هوای نو که هم اکنون در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار داشت: زمانی که بنده مسئول سازمان شدم سازمان در شرایط افول و فروپاشی بود و با توجه به وضعیت و شرایط سختی که دارد معمولاً نمی‌توان هر کاری را به آسانی انجام داد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: افرادی که تولید کننده هستند معمولاً سابقه طولانی دارند و اگر سازمان برنامه‌ای تولید کند که دیده نشود صدا و سیما با مشکل روبرو می‌شود. دشمن نیز برنامه‌اش این است که مرجعیت سازمان صدا و سیما را از بین ببرد و ما باید کاری کنیم که مرجعیت خود را حفظ کرده و برنامه‌هایی تولید کنیم که دیده شود.

وی یکی از دغدغه‌های مهم صدا و سیما را توجه به سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: شبکه یک، دو، سه و پنج مأموریت دارند که در حوزه سبک زندگی برنامه‌های ویژه‌ای تولید کنند، اما شبکه‌ای که در حوزه سبک زندگی و خانواده مأموریت داشته شبکه دو است که در این حوزه تولیدات خوبی داشته است. در شبکه سه تصمیم گرفته شد به صورت بازتر برای قشر عام و توده مردم برنامه تولید شود تا افرادی که به فضای انقلابی راه ندارند به سوی آن حرکت کنند.

عسکری با بیان اینکه در هر شبکه یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده است اظهار داشت: برای هر برنامه‌ای یک تیم کاری و اتاق فکر در نظر گرفته شده تا اهداف برنامه‌هایی که تولید می‌شود محقق شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت:، اما این امر در بسیاری از برنامه‌ها مانند برنامه ورزشی غیر ممکن است. در برخی شبکه‌ها تولیدات خوبی در حوزه سبک زندگی قرآنی صورت گرفته که البته کم است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد متلاشی کردن رسانه ملی را داشت عنوان کرد: آنان با این توطئه قصد داشتند ماهواره‌ها و فضا‌های مجازی خودشان را همانند گرگ به جان افکار عمومی بیاندازند تا براندازی نرم را انجام دهند و آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال همین هدف هستند. امروز که صدا و سیما باقی مانده و آنان به اهداف خود نرسیدند از هر چیزی بهانه می‌گیرند و می‌خواهند به آن ضربه بزنند.

عسکری ادامه داد: دشمن می‌خواهد صدا و سیما را که به عنوان پهلوان جنگ نرم و آن یگانه ابزاری که می‌تواند در جنگ نرم ایفای نقش کند، براندازد. بر همین اساس مهمترین هدف ما حفظ مرجعیت رسانه‌ای است. امروز بیش از ۲۸۰ ماهواره علیه ایران کار می‌کنند که ۱۳۰ ماهواره با لهجه تهرانی و ۱۴۰ ماهواره با لهجه‌های قومیتی با جاذبه‌های فراوان می‌خواهند افکار عمومی را جذب کنند؛ بنابراین مبارزه با آنان بسیار دشوار است.

رئیس سازمان صدا و سیما به ضرورت تبیین وجود نهاد‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: در راستای تحقق این امر نیازمند یاری همه نهاد‌های فرهنگی هستیم. سازمان صدا و سیما تا جایی که می‌تواند مطالبات مردم را بیان می‌کند، اما بیش از این دیگر نمی‌تواند در رسانه ملی این مهم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما چراغ به دست به دنبال سلبریتی انقلابی هستیم، اما نمی‌یابیم، خاطرنشان کرد: نهاد‌های فرهنگی اگر سلبریتی‌های انقلابی را می‌شناسند می‌توانند به ما معرفی کنند. برای مثال یکی از همین سلبریتی‌های انقلابی حاج حسین یکتا است که تعامل خوبی با مردم دارد.

عسکری با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب صورت بپذیرد تصریح کرد: برای ساختن آینده باید بر اساس بیانیه گام دوم پیش برویم. یکی از مطالب مهم در بیانیه گام دوم، پرداختن به ملت ایران است. ملت ایران برترین ملت‌ها هستند و رهبری، مردم ایران را در این بیانیه تحسین می‌کنند، چرا که آنان همواره در همه مراحل پای انقلاب ایستاده‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره فروپاشی آمریکا بیان داشت: آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی انقلاب اسلامی است که رهبر انقلاب فروپاشی و افول آن را بیان فرمودند. امروز آمریکا ۲۷ میلیارد بدهی دارد، حتی یک روز هم نشده این بدهی کم شود. اوضاع داخلی آنان نیز نشان از سقوط و افول آمریکا دارد.

وی در خصوص جوانگرایی بیان کرد: ما باید به سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی پیش برویم. تشکل‌های دینی با جوانان سر و کار دارند و کسانی که با این نسل سر و کار دارند نیازمند کسب مهارت بالا هستند. تنها با همین جوانان می‌توان آینده را ساخت و به تمدن نوین اسلامی رسید.

عسکری با تاکید بر ایجاد وحدت، رفاقت و اخوت در جامعه، اظهار داشت: در این زمینه شبکه سازی باید صورت بگیرد. شکستن محاصره تبلیغاتی مهمترین راه جذب جوانان است و این امر نیازمند کار رسانه‌ای است. با رسانه است که می‌توان محاصره دشمن را شکست.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار