حجت‌الاسلام فروزش مطرح کرد؛

اذکار شعبانیه جاذبه‌ای حرکت آفرین است

کارشناس حوزه مذهبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: توجه و ذکر این ماه، حرکت دهنده است و جاذبه‌ای عمیق ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۴۴۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ - 16March 2021

اندر احوالات اذکار شعبانیه/ جاذبه‌ای که حرکت آفرین استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم فروزش اظهار داشت: ماه شعبان از این جهت با عظمت است که قرار است اتفاقی خاص در آن رقم بخورد و بندگان به مرحله‌ای از آمادگی برای ماه رمضان برسند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان کم از شب قدر ندارد، گفت: تعابیر بلندی در این زمینه بیان شده است.

حجت‌الاسلام فروزش در خصوص اعمال این ماه به رادیو گفت‌وگو، گفت: توجه و ذکر این ماه، حرکت دهنده است و جاذبه‌ای عمیق ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در این ماه باید اهل تفکر و تذکر گردیم، افزود: امیرالمومنین (ع) فرموده اند روزه ماه شعبان را در تمام عمر ترک نکرده ام و حتی پیامبر (ص) نیز در تمام عمر روزه این ماه را از دست نداده اند.

فروزش ادامه داد: مناجات‌هایی در این ماه ذکر شده که جزئی از سیره ۱۴ معصوم (ع) بوده است و کلاس مناجات شعبانیه متفاوت با سایر مناجات هاست چراکه از مبدأ و مقصد متفاوتی برخوردار می‌باشد.

وی گفت: در باب مناجات شعبانیه هرچه بگوییم؛ کم گفته ایم. ذکر و اصولا اهل ذکر بودن، برای کسی که قلب و گوش شنوایی دارد، اتفاقی مبارک پدید می‌آورد.

وی با بیان این مطلب افزود: خداوند برای تمام بشارت‌ها و انذار‌ها ذکری قرار داده است؛ پس باید قلب انسان درست باشد و به خوبی گوش دهد.

حجت الاسلام فروزش ادامه داد: آن کس که قلبی بیدار دارد، به مقصد خواهد رسید و او که خود را در مسیر حفظ کرده است و بیداری قلب برای او حاصل نگشته، پس همانا باید به خوبی به حرف‌ها گوش دهد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر کسی قلب بیدار داشته باشد به شهود می‌رسد و کسی که گوش شنوا داشته باشد نیز به شهود نائل می‌آید.

 فروزش با اعلام اینکه بیداریِ وعده داده شده قرآن در تحولِ ایام صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این روز‌ها باید درپی دستمالی تمیز باشیم و غبار را از آئینه قلب بزداییم.

وی با بیان اینکه خداوند جمال خود را بر آیینه قلب تمام انسان‌ها تابانده است، گفت: ما تنها باید غبار قلب خود را پاک کنیم.

حجت الاسلام فروزش خاطرنشان کرد: ما با دو واژه مسیر و مصیر روبرو هستیم که اگر قصد طی کردن مسیری را داشته باشیم، راه‌هایی پیش روی ماست، ولی اگر به سوی مصیر باشیم، با مسیری باطنی روبرو خواهیم بود که از راه‌های رسیدن به خداست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها