به مدت ۷ سال؛

طرح جوانی جمعیت به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که طرج جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به مدت هفت سال به صورت آزمایشی اجرا شود.
کد خبر: ۴۴۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 16March 2021

طرح جوانی جمعیت به صورت آزمایشی اجرا می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت و در جریان بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اجرای آزمایشی این قانون به مدت هفت سال موافقت کردند.

امیرحسین بانکی‌پور سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت در توضیح مصوبه این کمیسیون، اظهار داشت: برای بررسی طرح جوانی جمعیت ۷۳ جلسه برگزار شد که در نهایت طرح با ۷۴ ماده نهایی شد.

وی بیان کرد: این طرح قبل از لایحه بودجه ۱۴۰۰ آماده شده بود اما به دلیل ۲ ابهام طرح آن در صحن علنی به تاخیر افتاد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ابهامات مالی بود و ابهام دیگر نگرانی درباره حذف غربالگری از پروسه بارداری بود که با همکاری مرکز پژوهش‌ها و شورای عالی فرهنگی ابهامات مالی و عبارت «حذف غربالگری» در طرح مذکور حذف شد.

بانکی‌پور اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که برنامه پنج ساله هفتم با محوریت جمعیت جوانی باشد و از سوی دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال تمدید یک ساله برنامه ششم است، مقرر شد طرح جوانی جمعیت به مدت هفت سال آزمایشی اجرا شود تا کل قانون برنامه را پوشش دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها