مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی آرزوی مستضعفان عالم است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: آرزوی مستضعفان منطقه و عالم این است که از ظرفیتی همچون انقلاب اسلامی برخوردار باشند؛ بر همین اساس باید شکرگزار این نعمت باشیم و از آن صیانت و پاسداری کنیم.
کد خبر: ۴۴۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره سه شهید روستای تنگل‌مزار از توابع شهرستان باخرز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: اگر مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران از صدر اسلام تا کنون نبود سال‌ها پیش مستکبرین عالم طومار نظام مقدس جمهوری اسلامی و این خیزش دینی و مکتبی را پیچیده بودند و انقلاب اسلامی 42 ساله نمی‌شد. ما مدیون شهیدان، مجاهدان و حماسه‌سازان جاویدی هستیم که جان پاک و عمر شریفشان را در راه اعتلای اسلام و انقلاب نثار و ایثار کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند، ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا همسنگ خود شهادت است. مردم روستای تنگل‌مزار در این مراسم حضور یافتند و پای درس شهدا نشستند و از عمق وجود این نکته را بیان داشتند که در مسیری که شهدا ترسیم کردند ثابت قدم هستیم و این راه را بی‌رهرو نخواهیم گذاشت. هزاران شهید سند روشن و قاطع این حقیقت هستند که می‌جنگیم، ‌می‌میریم سازش نمی‌پذیریم، این منطق انتخابی شهدا و رهروان شهیدان است.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان دین خدا همواره تأکید دارند که ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر آنها بی‌فایده بوده و مقاومت بی‌ثمر است و به دنبال آن هستند تا روح ایستادگی و مقاومت را در مردم ایران اسلامی در هم بشکنند و مردم را در این راه ناامید کنند تا شرایط به گذشته‌های دور و حاکمیت استکبار بر این کشور برگردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: اما امت حزب‌الله با ارتقای بصیرت و آگاهی خود و همچنین صبر و شکیبایی این توطئه دشمن را خنثی کردند و نشان دادند که راه شهیدان، راه پر بهجت بوده و این مسیر، پر نشاط و پررهرو است.  

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی در اطاعت از فرمان ولی‌فقیه زمان چه در دوران امام خمینی (ره) و چه در دوران رهبر معظم انقلاب سر از پا نمی‌شناختند. در همین راستا شهدای استان خراسان رضوی در وصایای خود همواره به این مهم تأکید داشتند که راه عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی از مسیر ولایت‌پذیری می‌گذرد.

این مسئول با بیان اینکه تمسک به دین، انجام تکالیف و فرائض دینی مورد تأکید و توصیه شهدا بوده است، بیان داشت: نسخه ارائه شده توسط شهدا به ملت ایران اسلامی این است که مؤمن و عامل به فرائض دینی باشید. تمام تلاش استکبار در جنگ نرم و سخت و همچنین جنگ اقتصادی این است که به جامعه القاء کند که با تدین نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ اما ما معتقد هستیم که سیاست ما عین دیانت ما است و با بهره‌گیری از آموز‌ه‌های دینی می‌توان ممکلتی را که اسلامی‌ است اداره کرد.

وی هدف دشمن را در تهاجم فرهنگی جدا کردن مردم از نظام دانست و ادامه داد: دشمن در هجمه فرهنگی در تلاش است تا حرکت جوانان براساس مبانی دینی نباشد ولذا باید مراقب و هوشیار بود. برای مقابله با این تهاجم دشمن باید شهیدانه عمل کنیم و سطح سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهدا به دنبال عزت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و در این مسیر از جان خود که بالاترین متاع وجودی‌شان بود، گذشتند. شهیدان با انتخاب آگاهانه و شجاعانه خود به تکلیف عمل کردند؛ بر همین اساس تمام فراز زندگی شهدا الگو است و باید از آنها چگونه زیستن را بیاموزیم و خود را برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی تقویت کنیم.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری انتخابات در سال آینده اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی میراث امام خمینی (ره) و شهیدان است و باید دقت کنیم این میراث به اهل آن سپرده شود. مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات پیشرو باید حق‌طلبانه به میدان بیایند و با حضور حداکثری خود و با رعایت تقوا و مصالح اسلامی و انقلابی افراد اصلاح را که پایبند به اصول و مبانی انقلاب اسلامی همچون استکبارستیزی، ساده‌زیستی، خدمت به محرومین و یاری مستضعفین هستند را انتخاب کنند.

این مسئول تأکید کرد: شهدا از ما خواسته‌اند خادم را از خائن بشناسیم و دست به سینه نفوذی‌ها بزنیم و جمهوری اسلامی که بزرگترین امانت شهیدان است را به افراد اصلح بسپاریم که اگر این امر محقق نشود به خون شهیدان خیانت کرده‌ایم.

وی گفت: انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان سرفراز، با نشاط و کارآمد است و تلألو دارد و به واسطه همین درخشش، مستکبرین با بزرگنمایی مشکلات به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند ولذا باید با ارتقای بصیرت و سرلوحه قرار دادن صبر و خدمت جهادی، نواقص و مشکلات را برطرف کرد.

این مسئول در پایان تأکید کرد: آرزوی مستضعفان منطقه و عالم این است که از ظرفیتی همچون انقلاب اسلامی برخوردار باشند لذا باید شکرگزار این نعمت باشیم و از خداوند ثبات قدم در این مسیر را مسئلت کنیم.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدا، از کتاب «سلحشوران خاکی» رونمایی شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها