دفاع‌پرس منتشر خواهد کرد؛

از اسارت و جانبازی تا ۱۰ سال رزمندگی، روایت زن پاسدار از دوران نوجوانی‌اش

نسیم حداد بالاترین رتبه نظامی کشور را در بین زنان داشته و علاوه بر اسارت و جانبازی، سابقه ۱۰ سال رزمندگی را در کارنامه کار و فعالیت‌های خود دارد.
کد خبر: ۴۴۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ - 17March 2021

از اسارت و جانبازی تا ۱۰ سال رزمندگی، روایت زن پاسدار از دوران نوجوانی‌اشگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: اولین بار که خاطراتش را از حضور در جبهه شنیدم، برایم عجیب بود که چطور پای یک زن به میدان‌های جنگ هشت ساله دفاع مقدس باز شده. در زمانی که حضور زنان در جبهه تنها به عرصه امدادگری و پشتیبانی محدود می‌شد او در میدان رزم سلاح به دوش گرفت، هشت سال از بهترین روز‌های جوانی‌اش را کنار رزمنده‌ها در سخت‌ترین شرایط گذراند.

ماجرا‌هایی که در نزدیک به ۱۰ سال مبارزه و حضور در جنگ برایش رقم خورد چنان مهیج و جذاب است که شنیدش کم از داستان هزار و یک شب شهرزاد قصه‌گو ندارد؛ با این تفاوت که داستان‌های شهرزاد افسانه خیالی بودند و زندگی پر فراز و نشیب «نسیم حداد» حقیقتی از نمونه زن مسلمان ایرانی است، که آرمان و هدفش او را از راه سختی که در پیش داشت، بازنداشت.

«از ترسوترین دختر تبدیل شدم به شجاع‌ترین آدم» این جمله‌ای است که حداد در ابتدای صحبت‌ها از خودش می‌گوید. در خانه پر از مهرش ما را به میزبانی پذیرفت تا روایت‌گر دختر جوانی باشد که از ۱۶ سالگی وارد جبهه شد، اسیر دموکرات‌های ضد انقلاب شد، سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد، با شروع جنگ تحمیلی به همراه نیرو‌های لشکر عاشورا و به عنوان نیروی مخابرات به جبهه‌های جنوب رفت، در کنار سرداران بزرگی، چون مهدی باکری، محمود کاوه و دیگر سرداران جنگ رزمید و تا ماه‌ها رنگ خانه و کاشانه‌اش را ندید.

مناسبت روز پاسدار تا سال‌های گذشته هرچقدر مردانه بود، امسال به لطف آشنایی با خانم حداد رنگ زنانه هم به خود گرفته است، خصوصا که در این سال‌ها کمتر از فعالیت زنان پاسدار سخنی به میان آمده و از آنان صحبت شده است. حداد حالا بالاترین رتبه نظامی را در بین زنان پاسدار دارد، هم جانباز است، هم سابقه شرکت در عملیات‌های متعدد را دارد، هم سابقه اسارت را دارد و هم این روز‌ها مشغول روایتگری و انتشار خاطرات خود در سال‌های دفاع مقدس است.

خبرگزاری دفاع مقدس به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار دقایقی را با خانم نسیم حداد، رزمنده لشکر ۳۱ عاشورا به گفت‌وگو نشسته است که مشروح این مصاحبه طی چند بخش در روز‌های آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار