مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

راه‌اندازی سامانه شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا توسط سپاه لرستان

احسان جهانبخش گفت: سپاه لرستان سامانه‌ای را برای شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا راه‌اندازی کرد که در نهایت بیش از ۶۰ هزار نفر در این راستا شناسایی شد.
کد خبر: ۴۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ - 16March 2021

راه اندازی سامانه شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا توسط سپاه لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «احسان جهانبخش» مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شبکه‌های رسانه‌ای معاند وانمود می‌کردند که در کشور ایران به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی نمی‌تواند با این ویروس مقابله کند غافل از اینکه ما در دل تهدید‌ها فرصت‌ها را می‌سازیم.

وی با بیان اینکه مفهوم مواسات از اینکه به یکدیگر کمک کنیم خیلی مهمتر است گفت: در مواسات همه چیز را با هم تقسیم می‌کنیم.

جهانبخش با بیان اینکه برخی از افراد شغل خود را از دست دادند که نیازمند حمایت بودند، افزود: سپاه لرستان سامانه‌ای را برای شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا راه اندازی کرد که در نهایت بیش از ۶۰ هزار نفر در این راستا شناسایی شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: بخشی افرادی بودند که شغل داشتند و از کرونا آسیب دیده اند، بخشی هم نیازمندان همیشگی هستند که به دلیل بی سرپرستی یا بیماری و دیگر عوامل دچارمشکل هستند و نیاز به حمایت دارند.

این مسئول با بیان اینکه بسته‌های حمایتی که بین آسیب دیدگان از کرونا تقسیم شد را با کمک خیرین و نهاد‌ها مختلف برای حمایت از افراد متضرر از کرونا تهیه کردیم، تصریح کرد: تاکنون ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ بسته در قالب شبکه مذکور بین افراد نیازمند توزیع شده است.

جهانبخش با اشاره به اینکه سامانه شناسایی افراد نیازمند مرتب سامانه به روز می‌شود و بسته‌های حمایتی و معیشتی توزیع می‌شود، خاطر نشان کرد: در ایام شیوع کرونا ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم نیز توزیع شده است.

وی به تاثیر کرونا بر روند آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: در نقاط مختلف استان نیز در بین دانش آموزان بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۴۱ کیف و لوازم التحریر توزیع کرده ایم که رقم زیادی است و تقریباً اکثر نیازمندان در این قالب پوشش داده شده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: امسال ۶۸۵ بسته جهیزیه نیز بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

جهانبخش با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان لرستان گفت: در طرح شهید سلیمانی بسیج سازندگی به عنوان کمیته حمایتی با ۷۵۰ تیم حمایتی در سراسر استان تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ بسته معیشتی بین نیازمندان توریع شده است، تصریح کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۷۹ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی بین خانواده بیماران کرونایی توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی سپاه استان لرستان در راستای ساخت مسکن محرومان ۳۴ واحد برای مددجویان بهزیستی، ۳۲۷ واحد مسکن مدجویان کمیته امداد از سال ۹۷ تاکنون و همچنین ۳۰ واحد مسکن آسیب دیده از سیل ساخته است.

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در حوزه تولید و توزیع ماسک نیز تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک را توزیع کرده ایم، تصریح کرد: رقم ریالی کمک‌های صورت گرفته در عرصه کرونا توسط بسیج سازندگی، ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی همچنین از آزادی ۱۱۳ زندانی جرایم غیر عمد توسط مجموعه بسیج سازندگی خبر داد و گفت: تعداد ۸۷۲ نفر از کادر درمان استان نیز با حضور در بیمارستان‌ها تجلیل شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه ساخت منازل محرومین، احداث خانه عالم، ایجاد راه روستایی، راه‌اندازی کانال‌های آب‌رسانی و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله کار‌های بسیج سازندگی است، افزود: گروهی از طلاب استان نیز از ابتدای کرونا در غسالخانه‌ها مستقر شدند و در حال انجام وظیفه غسل و کفن و دفن اموات هستند که این جهاد آن‌ها جای تقدیر دارد.

جهانبخش ادامه داد: طی امسال نیز ۳۴۰ شغل با بهره گیری از تسهیلات صندوق‌های قرض الحسنه ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در رابطه با اختصاص مبالغی به بسیج سازندگی استان‌ها درقالب جهش تولید افزود: بر اساس طرحی در قالب جهش تولید مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به استان‌ها در راستای دهکده اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و هزینه شود که در استان لرستان کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و تعداد ۲۳ روستا هدف شناسایی شدند که در حوزه آب کشاورزی اعتبار مورد نظر هزینه شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: موافقت نامه تأمین آب کشاورزی ۲۳ روستا هدف استان با سازمان برنامه‌ریزی و بودجه بسته شد، ولی متأسفانه تاکنون هیچ گونه اعتباری به این موضوع اختصاص داده نشده است.

وی بیان کرد: با حمایت یکی از خیرین ملی لوله کشی آب آشامیدنی به ۵ روستا شهرستان دلفان با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال انجام است و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

جهانبخش از تهیه اطلس ماموریت توسط بسیج سازندگی سپاه استان خبر داد و گفت: استانداری با تهیه این اطلس موافقت کرده است که طی آن برای شناسایی سطح محرومیت روستانها، برای هر روستا ۴۵ آیتم در نظر گرفته می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه کار‌های عمرانی توسط گروه‌های جهادی پیوست فرهنگی دارد، افزود: گروه‌های جهادی با حضور خود در مناطق محروم محرومیت را از نزدیک می‌بینند و ایجاد روحیه کمک به محرومین در وجودشان نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار