مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

امروز فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس جاری و ساری است

«علی رمضانی» با بیان اینکه مربیان پرورشی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان تلاش می‌کنند، گفت: امروز این فرهنگ در مدارس جاری و ساری است.
کد خبر: ۴۴۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ - 16March 2021

امروز فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس جاری و ساری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «علی رمضانی» مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در پیش کنگره ملی شهدای دانش آموز دختر در سالن سپاه کوثر با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: امسال با مشارکت معاونت پرورشی و بسیج دانش آموزی کار‌های خوبی در این حوزه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امروز یاد شهدا و یاد پدر و مادر شهدا بودن بسیار ارزشمند است، گفت: زنان، مادران و خواهران در اعزام نیرو‌ها به دفاع مقدس و ایجاد روحیه و شرایط حماسی نقش اساسی داشتند.

این مسئول با بیان اینکه زنان در بحث کمک به جبهه‌های جنگ و پشتیبانی از جبهه‌ها نقش داشتند، افزود: اگر چه مسئولیت جنگ مستقیم را در دفاع مقدس به بانوان واگذار نکردند، اما در عین حال شهدای بزرگواری از این قشر داشتیم.

رمضانی افزود: ما در جنگ ۳۶ هزار دانش آموز تقدیم کردیم و دانش آموزان بیشترین نقش را در اعزام نیرو‌ها داشتند.

این مسئول از نقش بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش در دفاع مقدس گفت و ادامه داد: مربیان پرورشی برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را در دهه ۶۰ در مدرسه ساری و جاری کنند بسیار نقش داشتند و امروز هم این فرهنگ در مدارس جاری و ساری است و مجموعه آموزش و پرورش تلاش دارند این کار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای دانش آموزان هستند، ادامه داد: در جنگ تمام عیار و شبیخون فرهنگی دشمن به دانش آموزان اگر بتوانیم ارتباط شهدا را با دانش آموزان برقرار کنیم و گوشه‌ای از اخلاقیات و توانمندی‌های معنوی شهدا را در هشت سال دفاع مقدس به دانش آموزان ارائه دهیم خیال خانواده‌ها راحت خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه ما باید برای کار فرهنگی خلاقیت و ابتکار ویژه داشته باشبم تا بتوانیم به همه دانش آموزان برنامه ارائه دهیم، بر لزوم سرکشی از خانواده شهدا و تجدید بیعت در آرمان‌های شهدا در لحظه تحویل سال نو تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها