مدیر رادیو ایران خبر داد؛

«رادیو ایران»، پُر نشاط همراه با مردم در عید نوروز

رادیو ایران با تهیه و تدارک برنامه‌های مختلف از چهارشنبه ۲۷ اسفند، به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود و با تهیه و تولید برنامه‌های شاد و متنوع، در کنار هموطنان ساعات پر نشاطی را ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ - 17March 2021

رادیو ایران، پر نشاط همراه با مردمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر بشیرنژاد؛ محمد جعفر محمد زاده مدیر شبکه رادیویی ایران، برنامه‌های نوروزانه این شبکه رادیویی را تشریح کرد.

وی گفت: رادیو ایران با برنامه «حالتون خوبه» به استقبال تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ می‌رود. این برنامه از چهارشنبه ۲۷ اسفند ساعت ۰۴:۱۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با اعیاد شعبانیه چهارشنبه ۲۷ اسفند ویژه برنامه «همیشه سرباز» به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.» پسر علی، برادر همه» در آستانه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) ۲۷ اسفند، بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است گفت: در این راستا رادیو ایران برنامه «قند پارسی» را که امثال و حکم داستان‌های قدیمی است و متناسب با روز‌های تعطیلات نوروز از پنج شنبه ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۰۳:۳۰ پخش می‌کند.

ضمن اینکه برنامه «تالار آیینه» نیز هرشب از ۲۸ اسفند یک کتاب متناسب با نوروز را در ساعت ۲۲:۴۵ معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شبکه هیچ وقت هنرمندان کشورش را که سال‌ها برای این آب و خا ک زحمت کشیده اند را فراموش نخواهدکرد افزود: همراهان رادیو ایران گفت و گوی صمیمانه با هنرمندان را در برنامه «بهترین حال» از ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۰۴:۰۰ خواهند شنید.

از برنامه‌های معرفتی رادیو ایران، «آیه بهار»، با موضوع بیان آیاتی از قرآن کریم است که به نوعی با بهار و زنده شدن طبیعت پیوند دارد و از پنج شنبه ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۰۶:۳۰ پخش می‌شود.

مدیر رادیو ایران برنامه‌های فرهنگی شبکه را اینچنین معرفی کرد: «با کاروان بهاری» خوانش اشعار بهاری است و از پنج شنبه ۲۸ اسفند هر روز در ساعت ۰۷:۰۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«ترانه بهاری» با موضوع وصف بهار و پخش ترانه‌های بهاری درخواستی مخاطبان است که از پنج شنبه ۲۸ اسفند ساعت ۸:۳۰ پخش خواهد شد. 

«قرار شاعرانه» نیز شعر و اشعار متناسب با حال و هوای بهار و نوروز است که از پنج شنبه ۲۸ اسفند هر شب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود.

«حکایتی قولی غزلی»، نقل یک حکایت قدیمی و پندآموز است که که از شنبه ۳۰ اسفند هر روز ساعت ۰۳:۴۵ روانه آنتن می‌شود. 

«درنگ» با موضوع بازخوانی روایی حکایات اجتماعی و پندآموز است که از ۳۰ اسفند هر روز ساعت ۷:۴۵ پخش می‌شود.

«ترنم ایرانی» از ۲ فروردین، ساعت ۸:۳۰ ترانه‌های بهاری متناسب با حال و هوای ایام نوروز را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به ماموریت‌های شبکه و ایجاد نشاط با رویکرد در خانه ماندن، تصریح کرد: برنامه «صبح عید باشما» برای نوروز ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶۰ دقیقه نمایش جدید و حدود ۶۴۰ دقیقه طنزآهنگ جدید تولید کرده است، که قرار است از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ از رادیو ایران پخش شود؛ و برنامه «کوی نشاط» نیز با ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز، از ۲۹ اسفند هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در ایام نوروز پخش می‌شود.

«فرش بنفشه» ویژه برنامه عصرگاهی نوروز است که به ترویج مهربانی و نوعدوستی و تقویت روحیه‌ی شاداب همراه با امید و نشاط، ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش در ایام نوروز و گوشزد برخی نکات اخلاقی و اجتماعی که از پنجشنبه ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

«دلخنده» نیز برنامه‌ای است درقالب طنز اجتماعی متناسب با فضای عید و نوروز که هر از ۳۰ اسفند هر شب ساعت ۲۰:۴۵ پخش می‌شود.

مدیر رادیو ایران، برنامه اقتصادی این شبکه را در نوروز «چرتکه» معرفی کرد و گفت: این برنامه نگاهی به اقتصاد ایران در سال گذشته دارد و از پنج شنبه ۲۸ اسفند ساعت ۱۵:۴۰ از گروه دانش پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی ایران درباره ویژه برنامه تحویل سال و جایگاه رادیو ایران به عنوان رادیوی ملی و سراسری گفت: «سین مثل سرزمین» ویژه برنامه تحویل سال نو، همراه پویش بهترین حال و دعوت مردم به نیکی و مواسات و نهی از سفر‌های نوروزی است که روز ۳۰ اسفند ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.

محمدزاده سایر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران را چنین معرفی کرد: «تجلی ایثار» ویژه بزرگداشت روز جانباز است و ۲۸ اسفند ساعت ۱۷:۴۵ پخش خواهد شد. 

«جهان در سالی که گذشت» نام ویژه برنامه دیگری است که از ۳۰ اسفند به بررسی مهمترین رویداد‌هایی که در سال گذشته "۱۳۹۹ " اتفاق افتاده است می‌پردازد.

«شبیه او» چهارشنبه ۴ فروردین، ویژه برنامه‌ای به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) که بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود.

صدای پای جوانی» مستندی است در خصوص ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان که پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

«جوهر سرنوشت» ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی ایران که ۱۲ فروردین ساعت ۱۴:۴۵ روی آنتن می رود. 

«دوازدهمین روز سال» ویژه برنامه دیگری مخصوص روز جمهوری اسلامی ایران است که ساعت ۱۷:۰۰ پخش می‌شود.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار