فرمانده سپاه امام رضا (ع):

نقش رسانه‌ها در برابر عملیات روانی دشمن حیاتی است

سردار یعقوبعلی نظری گفت: در عرصه جنگ اقتصادی، نباید از ایمن‌سازی اذهان عمومی در برابر منتشرکنندگان اخبار کذب و شایعات در جنگ روانی دشمن غفلت کرد و نقش رسانه‌ها در ارائه صحیح توانمندی‌ها، دستاوردها و نقاط مثبت بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۴۴۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 17March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در جلسه قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی که با حضور جمعی از فعالین فضای مجازی و عرصه رسانه برگزار شده بود، با تأکید بر ضرورت ایمن‌سازی فضای فرهنگی جامعه در برابر عملیات روانی دشمن اظهارداشت: برای استقلال باید هزینه پرداخت کنیم؛ همچنان که در حوزه دفاعی هزینه ما برای دستیابی به استقلال، دفاع مقدس بود در حوزه اقتصادی و فرهنگی و علمی نیز باید در مسیر خودکفایی و استقلال قدم برداریم.

وی افزود: امروزه در عرصه جنگ اقتصادی، نباید از ایمن‌سازی اذهان عمومی در برابر منتشرکنندگان اخبار کذب، شایعات و پیاده‌نظام رسانه‌ای جنگ روانی دشمن غفلت کرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بابیان اینکه بسیج دست یاریگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی است، خاطرنشان کرد: اعتقادداریم که با ظرفیت‌های اقتصادی کنونی هم می‌توان مدیریت مناسبی ارائه داد و در برابر مشکلات معیشتی، گرانی‌ها و کمیاب شدن مایحتاج ضروری مردم راهکارهای قابل‌اجرا پیدا کرد و در این راستا، جامعه بزرگ بسیج در قالب یک شبکه به‌هم‌پیوسته آمادگی دارد که در همه حوزه‌ها با نهادها و سازمان‌های متولی دولتی همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در کشاکش انتشار اخبار غیر مستندی که با منابع نامعلوم در فضای مجازی منتشر می‌شود، نقش رسانه‌ها در ارائه صحیح توانمندی‌ها، دستاوردها و نقاط مثبت بسیار حیاتی است.

نظری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سپاه استان در هفته فرهنگی ایثار و شهادت گفت: توجه به حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزی به‌عنوان نقطه عطف پرورش نسل انقلابی و آینده‌ساز در دستور کار سپاه امام رضا (ع) قرار دارد و 138 هزار دانش‌آموزی که درس آمادگی دفاعی خود را با پشتیبانی دانش نظامی سپاه سپری می‌کنند، به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه برای اجرای طرح‌های تربیتی در نظر گرفته‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و در قالب‌های مفهومی هنری مناسب برای نسل نوجوان معرفی و ارائه‌شده‌اند و پرداختن به رویکردهای فرهنگی این‌چنینی با شیوه‌های نوین در برنامه‌های سپاه استان قرار دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در انتها ابراز امیدواری کرد: اختلاف‌نظرها در حوزه رسانه امری طبیعی است منتهی در دل این اختلافات باید یک وحدت رویه مناسب به‌ویژه در مسائل حساس و مرتبط با انقلاب اسلامی شکل بگیرد که خوشبختانه در میان رسانه‌های استان این هم‌افزایی وجود دارد و امیدواریم با سرعتی مضاعف در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار