وزیر نفت سوریه:

آمریکا در حال غارت منابع نفتی سوریه است

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه خبر داد که مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر ۹۰ درصد از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.
کد خبر: ۴۴۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 19March 2021

وزیر نفت سوریه: آمریکا مانند راهزنان، در حال غارت منابع نفتی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، «بسام طعمه» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه از غارت نفت این کشور توسط نظامیان تروریست آمریکایی انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از طعمه گزارش داد، مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر ۹۰ درصد از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.

وی گفت: «آمریکایی‌ها و دنباله‌رو‌های این کشور، در هدف قرار دادن منابع نفتی سوریه و کشتی‌های امدادرسانی به این کشور، مانند دزد‌ها رفتار می‌کنند».

این وزیر سوری خاطرنشان کرد: «حمله و جنگی که به سوریه انجام شد، در هیچ منطقه‌ای صورت نگرفت؛ چه از منظر ممانعت از بهره‌بردای منابع یا امدادرسانی به ما».

طعمه تصریح کرد، سوریه ذخایر نفتی خوبی دارد، ولی قرارداد‌های مربوط به اکتشاف و استخراج نفت، پرهزینه است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

وی در پایان، میزان خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم وارده به سوریه در بخش نفت را بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار عنوان کرد.

تروریست‌های آمریکایی شرق و شمال شرق سوریه را اشغال کرده‌اند تا بتوانند با همکاری تروریست‌ها و عناصر وابسته به خود، نفت این کشور را غارت کنند.

منابع آگاه خبر دادند که آمریکا به همراه عناصر کُرد وابسته به خود و با همکاری ترکیه و تروریست‌های جبهه النصره، مجدداً غارت و فروش نفت سوریه را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار