تحلیلگران روس؛ هدف آمریکا غارت منابع طبیعی سوریه و بی‌ثباتی آن است

برخی تحلیلگران و اساتید دانشگاه‌های روسیه تاکید کردند که استواری مردم و ارتش سوریه اقدام‌های تروریستی آمریکا را در این کشور خنثی کرده است.
کد خبر: ۴۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ - 23March 2021

تحلیلگران روس؛ هدف آمریکا غارت منابع طبیعی سوریه و بی‌ثباتی آن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، برخی تحلیلگران و اساتید دانشگاه‌های روسیه در یک نشست مجازی گفتند که استواری مردم و ارتش سوریه اقدام‌های تروریستی که آن‌ها را هدف قرار گرفته، خنثی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «سانا» چند تحلیلگر روس متخصص در امور خاورمیانه و ایالات متحده در نشست مطبوعاتی از اهداف واقعی ایالات متحده و حضور نامشروع این کشور در سوریه پرده برداشتند.

«ایگور ابلگازیف» رئیس «موسسه کشور‌های آسیایی و آفریقایی» در دانشگاه «مورگولوف» گفت که اقدام‌های ایالات متحده علیه سوریه شبیه تجاوزات دیگر آن‌ها در سایر نقاط جهان به هدف دستیابی به منافع و اهداف شخصی است. این تحلیلگر روس گفت که آمریکا از سازمان‌های تروریستی که علیه مردم سوریه و دولت قانونی آن‌ها ایجاد کرده، در جنایات خود علیه مردم سوریه حمایت می‌کند.

«ولادیمیر ایسایف» دیگر استاد دانشگاه روسیه گفت که وضعیت اقتصادی در سوریه به دلیل اقدامات یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش از جمله «قانون سزار» که تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سوریه برای مبارزه با کرونا را ممنوع کرده، دشوارتر کرده است.

ایسایف تاکید کرد که آمریکا و ترکیه علاقه‌ای به ایجاد ثبات در سوریه ندارند و در تلاشند تا روند بازسازی در این کشور را متوقف کنند و تحرکات علیه ارتش سوریه را ادامه دهند.

این محقق روس بر اهمیت اجرای حفظ حق حاکمیت سوریه، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و گفت که این همان چیزی است که نشست آستانه و سایر تلاش‌های بین المللی مرتبط با وضعیت سوریه باید بر روی آن کار کنند.

«ورونیکا کراسننیکووا» به نمایندگی از رسانه‌های روسی حاضر در این نشست مجازی گفت که ایالات متحده به اشغال سرزمین‌های سوریه و غارت منابع طبیعی سوریه، از جمله نفت، گاز، گندم و سایر موارد ادامه می‌دهد.

به گفته منابع محلی سوریه، نفت سرقتی از سوریه توسط چند واسطه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» وابسته به آمریکا و تروریست‌های جبهه النصره قاچاق می‌شود. وزیر نفت و منابع معدنی سوریه نیز گفته است که مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر ۹۰ درصد از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها