شهید «محمد رضا دانایی»:

پدر و برادرم سنگرم را خالی نگذارند

شهید «محمد رضا دانایی» در سال 1340 در قریه کشکسرای چشم بدنیا گشود و با آغاز تجاوز رژیم صدام به ایران، عازم جبهه شد و در وصیت‌نامه‌اش خطاب به پدر و برادرش نوشته که پس از شهادتم سنگرم را خالی نگذارید.
کد خبر: ۴۴۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ - 28March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، « شهید محمد رضا دانایی» تحصیلات ابتدایی را در دبستان رازی کشکسرای به پایان رساند و به علت نبود دوره راهنمایی به شهرستان مرند آمد و یک سال در این شهر درس خواند و بعد از تاسیس شدن دوره راهنمایی، دوباره به کشکسرای باز گشت.

او دوره راهنمایی را در مدرسه شیخ جلال به پایان رساند. وی در سال 1357 وارد دبیرستان شهید مطهری شد و آنجا مشغول درس خواندن بود. زمانی که قیام ملت ایران جهت بر انداختن رژیم پهلوی شروع شد، او نیز دوشادوش برادران خود به مبارزه پرداخت و در این راه رنج‌های فروان دید. فعالیت‌های مذهبی او زیاد بود و یکی از مشهورترین نوحه‌خوانان روستای کشکسرای به‌شمار می‌رفت.

شهید دانایی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در مهر ماه 1359 زمانی که صدام به ایران حمله کرد، برای مقابله تجاوزات صدام با برادران سپاهی خود به جبهه عزیمت کرد و 28 روز در جبهه علیه باطل و کفار جنگید و در روز 28 مهر 1359 در سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها