در قالب «جشنواره کوچه‌های انتظار» انجام می‌شود؛

آذین‌بندی ۱۱۰ کوچه شهر تهران توسط نوجوانان در نیمه شعبان

همزمان با ایام ولادت حضرت مهدی (عج)، ۱۱۰ کوچه منتخب در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، توسط نوجوانان در نیمه شعبان آذین‌بندی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ - 26March 2021

آذین بندی ۱۱۰ کوچه شهر تهران توسط نوجوانان در نیمه شعبانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، مرضیه خسروی بروجنی رئیس فرهنگسرای اخلاق از اجرای «جشنواره کوچه‌های انتظار» خبر داد و اظهار داشت: احیای سنت نیکوی گذشته و مشارکت سازماندهی شده نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان، تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت مذهبی محلات و همچنین انجام فعالیت‌های مذهبی بخصوص نیمه شعبان در ایام شیوع ویروس کرونا را از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نوجوانانی که به شور و شوق تولد امام زمان (عج) به تزئین کوچه‌های شهر تهران می‌پردازند و در یک خیزش خودجوش دینی و فرهنگی، ارادت خود را به آستان حضرت مهدی (عج) اعلام می‌کنند، تمجید کرده و خدمتگزاران این عرصه را برای فعالیت هر چه بهتر در سال‌های آتی تشویق می‌نماید.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان و تیزر این جشنواره در فضای مجازی با همکاری مدیریت فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، از هر منطقه پنج کوچه که آذین بندی آن‌ها در ایام نیمه شعبان توسط نوجوانان انجام می‌شود انتخاب و نشانی این کوچه‌ها به دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای اخلاق اعلام می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اخلاق همچنین گفت: تیم‌های ارزیاب در روز‌های ۱۴ و ۱۵ شعبان با حضور در کوچه‌های منتخب در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، براساس شاخصه‌هایی از جمله نوآوری و ابتکار در آراستن محیط، استفاده از عناصر اسلامی و ایرانی در آذین بندی، عدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان، استفاده از پیام‌های اخلاقی در آذین بندی، میزان مشارکت شهروندان و رعایت موازین اصلاح الگوی مصرف، آذین بندی‌ها را ارزیابی می‌کنند.

خسروی بروجنی بیان داشت: برای آموزش ایده‌های آذین بندی به نوجوانان، تعدادی ویدیوکلیپ با موضوع نحوه‌ی آذین بندی با الگو‌های بومی و معرفی فیلم‌ها و کتب شاخص در حوزه مهدویت و حتی نحوه ایمن اتصال چراغانی کوچه‌ها به کنتور برق شهری، تهیه و تدوین و برای استفاده عموم شهروندان بخصوص نوجوانان در صفحه مجازی جشنواره به نشانی koochehayeentezar@ بارگذاری شده است.

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: نوجوانان می‌توانند فعالیت‌های خود برای آذین بندی کوچه‌ها در نیمه شعبان را با هشتک #کوچه_های_انتظار یا #نیمه_شعبان در صفحات مجازی خود باز نشر داده و حتماً صفحه مجازی جشنواره کوچه‌های انتظار را منشن کنند.

رئیس فرهنگسرای اخلاق درخصوص جوایز این جشنواره گفت: به سه کوچه‌ای که در سطح شهر تهران، بالاترین امتیاز را کسب کنند به ترتیب ۱۵،۲۰ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود و از هر منطقه شهر تهران نیز یک کوچه انتخاب و مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی تقدیم می‌شود و جایزه ویژه جشنواره نیز به کوچه‌ای که فعالیت‌هایش بیشتر در فضای مجازی پسندیده شود، تعلق خواهد گرفت.

دبیرخانه اجرایی «جشنواره کوچه‌های انتظار» در فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان و نوجوانان علاقمند به شرکت در آذین بندی نیمه شعبان هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار