نگاهی به زندگی‌نامه فوتبالیستی که لباس رزم بر تن کرد

شهید «جواد مهام» از فوتبالیست‌هایی است که با آغاز جنگ تحمیلی، لباس رزم به ‌جای لباس ورزشی بر تن کرد و پس از مدتی مبارزه با نیروهای رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ - 31March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «جواد مهام» سال 1344 در یکی از شهرهای آذربایجان‌شرقی متولد شد. جواد فرزند خانواده‌ای متدین بود که با فرهنگ عاشورایی رشد کرد. او پس از طی دوران ابتدایی، برای ادامه تحصیل به مرند رفت. او از همان دوران ابتدای رشد به فوتبال علاقه‌مند بود و به عضویت تیم‌های مختلف درآمد.

او لباس‌های رنگین سیاه، کرم، سرمه‌ای، زرد و ... بر تن کرد و در مسابقات انتخابی آموزشگاه‌های مرند حائز مقام اول تیمی شد. جواد با شروع نهضت اسلامی ایران، به سیل خروشان مجاهدان انقلاب اسلامی پیوسته و مهر امام خمینی (ره) را در سینه‌ی خود کنده‌کاری کرد.

او معتقد بود اسلام تنها راه نجات و سعادت است و همواره نگران حرکت‌های منحرف منافقین داخلی و گروهک‌ها بود. در پیام‌هایش به دیگران، گوش کردن به فرامین امام و اهمیت ندادن به شایعات را گوشزد می‌کرد.

شهید مهام پس از پیروزی نهضت، همزمان با خودسازی، با پیوستن به تربیت بدنی سپاه پاسداران، فعالیت‌‌های ورزشی‌اش را هم ادامه داد.

با آغاز جنگ تحمیلی، جواد عازم جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و طی عملیات کربلای 5 در تاریخ 24 دی ماه سال 1365 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها