رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ایثارگری مرزبانان، میراث ماندگار دفاع مقدس است

حجت‎الاسلام‌ «عباس محمدحسنی» گفت: مرزبانان راحتی جان و آسایش خود را فدای آسایش و امنیت مردم کرده‌اند و این ایثارگری میراث ماندگار دفاع مقدس و آموزه‌ای از سیره شهداست که در سبک زندگی روزمره مرزداران ما به منصه ظهور می‌رسد.
کد خبر: ۴۴۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ - 27March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‎الاسلام‌ «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جریان بازدید از پایگاه‌ها و یگان‌های نزاجا مستقر در مرزهای شرقی کشور و در جمع افسران، درجه‌داران و سربازان تیپ متحرک هجومی 277 شهید تولایی مستقر در منطقه مرزی تایباد اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد که ملت شریف ایران به مرزداران و مرزبانان خود عشق می‌ورزد و محافظت از حریم امن این نظام مقدس را همچون امانتی گران‌بها بر عهده ما گذاشته است.

وی افزود: مرزداران ما در نزد خدا و اهل‌بیت (ع) مأجور و در قلوب مردم محبوب هستند و به پشتوانه دعای خیر و سلامتی رهبر معظم انقلاب، پاسداری از امنیت مرزها با اقتدار کامل ادامه پیدا می‌کند چراکه دعای خیر نایب امام زمان (عج) موجب عاقبت‌به‌خیری و عافیت است.

نماینده ولی‌ فقیه در آجا ضمن ابلاغ سلام مخصوص رهبر معظم انقلاب به مرزداران و سربازان  مستقر در این منطقه صفر مرزی خاطرنشان کرد: درود بر مرزداران عزیزی که برای راحتی هم‌وطنان از راحتی و آسایش خود می‌گذرند. شما پشت‌وپناه این مردم هستید و ملت ایران با اتکا بر امنیتی که مرزبانان حافظان آن هستند، در عرصه‌های سیاسی، علمی و اقتصادی به عمل انقلابی مشغول است و لرزه بر تن دشمنان خود می‌اندازد.

وی ادامه داد: امروز کشور بزرگ ایران از امنیتی پایدار برخوردار است و اگرچه مردم در آسودگی متأثر از این امنیت، به کسب‌وکار خود مشغول هستند اما بدون شک این ملت قدرشناس برای لحظه‌لحظه این آسایش، قدردان افسران و سربازانی هستند که شبانه‌روز در دورافتاده‌ترین مناطق به پاسداری از امنیت مرزها اشتغال دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مرزداری و ممارست بر حفظ امنیت و ارتقاء آن حدود و ثغور مرزهای کشور اسلامی، یکی از ارزش‌های والای دینی است. اگر مرزبانان نباشند، کشور دچار هرج‌ومرج می‌شود و به همین دلیل، اسلام جایگاه ویژه‌ای برای پاسداران امنیت مرزهای کشور اسلامی قائل است. اجری که یک مرزدار در پیشگاه خدا دارد بسیار عظیم است و برابر فرمایش قرآن، یکی از شریف‌ترین شغل‌ها مرزداری و مرزبانی و پاسداری از سرحدات کشور اسلامی است.

وی متذکر شد: مرزداری از نظر اسلام از اعمال صالح است به‌گونه‌ای که احادیث متعددی از ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) مبنی بر اهمیت و وجوب حراست مجدانه از حدود و ثغور بلاد اسلامی صادرشده و در نمونه بارز آن، امام سجاد (ع) در دعای ۲۷ صحیفه سجادیه، مرزبانان کشور اسلامی را دعا می‌کنند.

محمدحسنی با تأکید بر لزوم پایبندی کامل به ملاحظات حفاظتی در مرزبانی تصریح کرد: رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی، یک واجب شرعی و عقلی در مرزبانی است و باید هوشیاری امنیتی مرزداران ما هم در گفتار و هم در رفتار نمود داشته باشد. حقیقت آن است که موضوعات حفاظتی خیلی اهمیت دارد و هرکجا آسیب دیده‌ایم، به خاطر سستی‌های ولو اندک در رعایت این اصول بوده است.

وی تأکید کرد: امروز در سراسر مرزهای ایران اسلامی سد محکمی ایجاد شده که با مشاهده آن، حتی خیال تجاوز و تعدی به ذهن دشمن خطور نمی‌کند اما بازهم نیاز به حفظ هوشیاری در بالاترین سطح احساس می‌شود و بار سنگین این مسئولیت پیش از همه متوجه مرزبانان است.

نماینده ولی‌ فقیه در آجا گفت: بیش از ۴۲ سال است که دشمن همه راه‌ها را برای نفوذ امتحان می‌کند و ملت ایران با ایستادگی، مقاومت و ولایت مداری توطئه‌های نظام سلطه را خنثی و کید شیاطین را بی‌اثر می‌کند. بعد از استقرار ارتش در مرز، اقتدار یگان‌های مرزبانی دوچندان شد و امید دشمن برای ایجاد بحران در نوار شرقی و غربی مرزهای این کشور به کلی مأیوس گردید.

وی ابراز داشت: بدخواهان جرئت جسارت به این آب‌وخاک را ندارند چون این کشور ارتش و سپاه قدرتمندی دارد که حصون الرعیه و پشت‌وپناه ملت هستند و به مدد تدابیر و منویات رهبری حکیم و فرزانه، دشمن متجاوز را از دهه‌ها کیلومتر فراتر از مرزها زمین‌گیر می‌سازند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که نیروهای مسلح در هر نظام باید نقش پناهگاه را برای مردم ایفا کنند. علیرغم اینکه در کشورهای همسایه به علت حضور رژیم تروریستی آمریکا آسایش و امنیت وجود ندارد، ایران اسلامی از امنیت بی‌نظیری برخوردار است و این ملت در پناه اقتدار نیروهای مسلح، امنیت پایدار خود را مدیون روحیه ایثار و رزم‌آوری یگان‌های مختلف و بالأخص شما ارتشیان قهرمان و مرزداران این خطه از خاک میهن عزیزمان است.

وی افزود: مرزبانان راحتی جان و آسایش خود را فدای آسایش و امنیت مردم کرده‌اند و این ایثارگری میراث ماندگار دفاع مقدس و آموزه‌ای از سیره شهداست که در سبک زندگی روزمره مرزداران ما به منصه ظهور می‌رسد.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: این سرزمین مهد پرورش دلیرمردانی است که اباعبدالله (ع) را الگوی خود و فرهنگ شهادت‌طلبی را سرلوحه خود قرار دادند و در هشت سال دفاع مقدس، با خون خود نهال نوپای نظام اسلامی را آبیاری کردند تا امروزه این شجره طیبه به بار بنشیند.

این مسئول در انتها ابراز امیدواری کرد: فریضه واجب بر عهده همه ماست که در همه عرصه‌ها اعم از جنگ سخت نظامی، جنگ نرم فرهنگی و جنگ اندیشه‌ها در فضای مجازی از مبانی توحیدی انقلاب، ارادت به اهل‌بیت (ع)، ولایتمداری و تمسک به سیره و سبک زندگی شهدا دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار