یادداشت/ علی عبدالصمدی

لزوم ورود قاطعانه صدا و سیما در جنگ رسانه‌ای

باید ریاست رسانه‌ ملی که خود سال‌ها هم در عرصه‌ دفاع مقدس و هم در عرصه‌ جهاد رسانه‌ای صاحب تجربه هستند، شخصا از طریق مجامع بین‌المللی رسانه‌ها موضوع فوق‌الذکر را پیگیر شوند.
کد خبر: ۴۴۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 28March 2021

لزوم برخورد قاطعانه صدا و سیما در جبهه بین المللی رسانه‌هاگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ فیس‌بوک صفحه‌ رسمی شبکه‌ تلویزیونی «پرس تی.وی » را برای همیشه مسدود کرد. خبری کوتاه، اما مهم برای سنگر‌های رسانه‌ای کشور در بازتاب اخبار جبهه‌ مقاومت. بار‌ها در قالب یادداشت‌های گوناگون این نکته‌ حائز اهمیت متذکر شده که تلویزیون فارغ از این که وسیله‌ای برای سرگرمی عمومی است، یک جبهه‌ تمام عیار جهت بازتاب اخبار سیاسی و فرهنگی ایران و جهان اسلام است.

ایران به عنوان بزرگترین کشور شیعه در جهان اسلام دارای چندین شبکه‌ تلویزیونی است که به زبان‌های بیگانه منعکس کننده‌ اخبار جبهه‌ مقاومت هستند.

العالم به زبان عربی، هیسپان تی.وی به زبان اسپانیولی، سحر اردو به زبان اردو و پرس تی.وی به زبان انگلیسی شاخص‌ترین کانال‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی هستند که به زبان‌های بیگانه اخبار مربوط به جبهه‌ مقاومت را منعکس می‌کنند.

چندی قبل نیز یکی از پلتفرم‌های ماهواره‌ای به بهانه‌ بدهکاری مالی صدا و سیما، از ادامه‌ پخش برنامه‌های پرس تی و شبکه‌ سحر اردو جلوگیری کرد.

شاید انسداد دائمی صفحه‌ فیسبوکی «پرس تی.وی » به عنوان یک خبر چندان مهم جلوه‌گری نکند و طرفداران این کانال تلویزیونی بتوانند از طریق پایگاه رسمی این شبکه‌ تلویزیونی پیگیر اخبار این شبکه باشند، اما نباید فراموش کرد که دیروز به بهانه‌ بدهی این شبکه مدتی از روی پلتفرم ماهواره‌ای قطع شد، امروز صفحه‌ فیسبوکی این شبکه مورد تعرض قرار می‌گیرد آن هم بدون اطلاع قبلی و فردا شاید دست استکبار جهانی از آستین بیرون بیاید و در جبهه‌ بین المللی رسانه‌ای تعرضی دیگر به خطوط قرمز رسانه‌ای ایران واقع شود.

در تیر سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتفاقات افتاده تذکر داده بودند.

ضعف‌های مدیریتی در سطح بین المللی باعث می‌شود این سازمان بزرگ که خود را سخنگوی آرمان‌های بر حق جهان اسلام می‌داند، وجهه‌ دیگری از خود در عرصه‌ رسانه‌های جهان اسلام نشان دهد. امروز وقت آن رسیده تا مدیریت رسانه‌ ملی با قاطعیت هر چه تمامتر جلوی این گونه شیطنت‌های رسانه‌ای استکبار در جبهه‌ رسانه قد علم کند و از طریق مراجع رسانه‌ای بین الملل پیگیر امور این چنینی باشد.

هر چند داشتن صفحه روی پلتفرم فیسبوک برای رسانه‌ ملی افتخار نیست، اما انسداد یک صفحه‌ اجتماعی وابسته به رسانه‌ ملی در شبکه‌ اجتماعی مذکور باید قاطعانه پیگیری شود. باید ریاست رسانه‌ ملی که خود سال‌ها هم در عرصه‌ دفاع مقدس و هم در عرصه‌ جهاد رسانه‌ای صاحب تجربه هستند، شخصا از طریق مجامع بین المللی رسانه‌ها موضوع فوق الذکر را پیگیر شوند.

قاطعیت رسانه‌ ملی در برخورد با شیطنت‌های رسانه‌ای ایادی استکبار جهانی در بستر‌ها و پلتفرم‌های مختلف می‌تواند جلوه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران در بستر‌های رسانه‌ای و فضای مجازی باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها