معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

وفور واکسیناسیون کووید ۱۹ از دو ماه آینده/ مبارزه با کرونا از دستاورد‌های نظام است

«قاسم جان‌بابایی» مبارزه منطقی با کرونا را از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: اگر همراهی بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و إعمال محدودیت‌ها تا دو ماه آینده ادامه داشته باشد، آن گاه با وفور واکسیناسیون می‌توان شرایط بهتری داشت.
کد خبر: ۴۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 28March 2021

مبارزه با کرونا از دستاورد‌های نظام است/ وفور واکسیناسیون کووید ۱۹ از دو ماه آیندهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز (یکشنبه) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می‌گفت با تقدیر از همراهی مردم در مبارزه با کرونا اظهار داشت: این همراهی به واقع نوعی جهاد بود.

وی با اشاره به غافلگیری همه کشور‌ها در برابر کرونا یادآور شد: ذات این ویروس، غافلگیری است، بنابراین اگر در زمان فعلی نیز دچار غفلت شویم، باز هم غافلگیر خواهیم شد، چراکه مبارزه با این بیماری همه گیر مانند صحنه یک مبارزه واقعی است و از این رو نباید غفلت کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین قدرت سرایت و مرگ و میر زیاد ویروس جهش یافته کووید۱۹ را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه ۴ خط تولید واکسن ایرانی در حال فعالیت است تا ان شاء الله بتواند از دو ماه آینده، واکسن را به وفور در اختیار مردم قرار دهد.

وی سپس به مختصات استان قم اشاره کرد و گفت: قم از استان‌های متراکم با تردد زیاد و همچنین حضور اقوام و عقاید گوناگون در آن است که این مشخصات، مدیریت مبارزه با بیماری همه گیری مانند کرونا را سخت‌تر می‌کند، اما خوشبختانه باید گفت که مدیریت استان در کنترل این بیماری موفق عمل کرده است.

جان بابایی با تقدیر از تصمیم گرفته شده برای منع ورود خودرو‌های غیربومی به قم در روز‌های هشتم و نهم فروردین ماه، از مدیریت استان خواست تا با مدیریت مساجد استان در برگزاری مراسم‌های مختلف، این تصمیم را پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰ هزار نفر از جمعیت قم، حدود ۱۵۰ بستری کرونایی داشته ایم، به بیان دیگر هنوز جمعیت قابل توجهی از مردم استان قم به این ویروس آلوده نشده اند و از این رو می‌توانند مستعد دریافت آن باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: قم دو موج بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته است و همه تلاش‌ها باید بر این نقطه متمرکز شود که مجددا با موج جدید بیماری مواجه نشود.

وی با اشاره به این که إعمال محدودیت‌ها فقط طول زمانی یک موج بیماری را کاهش می‌دهد یادآور شد: همه باید مراقب باشیم تا با إعمال نظارت حداکثری، همه استان‌های کشور را از ورود به پیک جدید بیماری دور نگه داریم.

جان بابایی با ابراز نگرانی از افزایش روند بستری کرونایی در استان قم در روز‌های اخیر اضافه کرد: خوشبختانه تعداد بیماران بدحال کرونایی در قم و همچنین میزان مرگ و میر کرونایی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است، اما در هر صورت باید مراقب بود تا پیک جدید بیماری در استان شکل نگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی بیشتر مردم در دو ماه آینده، واکسن کرونا نیز به وفور در اختیار مردم قرار گیرد تا کشور بتواند در مبارزه با این بیماری همه گیر که از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است، موفق‌تر از گذشته عمل کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار