آموزه‌های مهدویت بهترین نسخه رهایی از چنگال شیاطین زمان است

اندیشه‌های مهدوی و مهدویت بهترین نسخه‌ی رهایی و نجات در دنیای امروز است.
کد خبر: ۴۴۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 29March 2021

آموزه‌های مهدویت بهترین نسخه رهایی از چنگال شیاطین زمان استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نیمه‌ شعبان المعظم از راه رسید و گل وجود مهدی عج الله التعالی فرجه الشریف شکفت. پانزدهم شعبان زادروز منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه است. وجود مبارک امام دوازدهم که از نظر‌ها غائب هستند منتظر اذن و دستور الهی است تا رخ از نقاب برکشند و با ظهور خود عالم را از شر همه‌ پلیدی‌ها و ستمگری‌ها نجات دهند.

اندیشه‌های مهدوی و مهدویت بهترین نسخه‌ رهایی و نجات در دنیای امروز است. امروز دشمنان بشریت و همپیمانان شیطان از هر اهرمی برای غلبه بر انسانیت و وجدان و شرافت انسانی استفاده می‌کنند. یک روز از اهرم اقتصاد و تحریم و مجروح ساخت ساختار بانکی کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسلامی و روزی دیگر با درگیر ساختن کشور‌های مستقل رو به ترقی به بهانه‌ مذاکره و هزار بهانه‌ واهی دیگر.

دست شیاطین زمانه هر روز به شکلی از آستین درآمده است. از حملات نظامی به کشور‌های مختلف گرفته تا ایجاد درگیری‌های خیابانی و جنجال‌های مختلف سیاسی و اجتماعی که نمونه اش را بار‌ها در کشور خودمان هم دیده ایم. شعار اصلی این شیطان صفتان آزادی است، اما کدام آزادی؟ آزادی واقعی بشریت زمانی صورت می‌پذیرد که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ظهور کنند و آن میراثدار ذوالفقار علی جهان را از شر بی عدالتی نجات دهند.

منتظران ظهور آن حضرت یقینا باید زمینه ساز ظهور و تجلی آن امام همام باشند. عمل به نسخه‌ای که ادیان به خصوص دین مبین اسلام تجویز کرده است بهترین و امن‌ترین راه ممکن است. به طور کلی می‌توان گفت در روزگار فعلی که دوران امامت و غیبت، ولی عصر عجله التعالی فرجه الشریف است، عمل به گفتمان مهدویت بهترین حجت برای منتظران قائم آل محمد (ص) است.

به راستی نمی‌توان در قالب یک مقاله تمامی ابعاد و ویژگی‌های مهدویت و منتظران ظهور آن حضرت را تبیین کرد، اما اگر گلچینی از آموزه‌های مهدویت به صورت خلاصه بتوان نام برد همانا عمل به دستورات دین مبین اسلام، مبارزه به اشاعه‌ فحشا و فساد در جامعه‌ جهانی، مبارزه با استکبار جهانی و زمینه سازی جهت تحقق آرمان‌های مهدوی و عدالت محوری است؛‌عدالت محوری سرفصلی از سرفصل‌های مهم مهدویت است که خود شامل زیر شاخه‌های متعددی است.

مهمترین نکته که در اینجا باید متذکر شد این است که بسیاری از شیاطین حال حاضر در جهان با استفاده از مفاهیم مشابه مولفه‌های مهدویت (از جمله عدالت محوری) تلاش بر آن دارند تا به اصل و ریشه‌ فرهنگ و اندیشه‌ مهدوی ضربه وارد سازند.

مسلما معنا و حجتی که مهدویت از عدالت و دادگری ارائه می‌دهد مغایر با اصول اعتقادی و دوگماتیک مکتب‌های زمینی مانند سوسیالیم، کاپیتالیسم و... است. اصل و بنیان مهدویت بر آموزه‌های اسلامی و شیعی و قرآنی بنیان نهاده شده است در صورتی که مکاتب فوق الذکر هیچ گونه اصالت و ریشه و عقبه‌ الهی ندارند.

تشخیص سره از ناسره و خودی از ناخودی در روزگار غیبت برای مومنین و معتقدین و منتظران واقعی آن حضرت امری دشوار و بس خطیر است. یقینا آموزه‌های قرآنی، احادیث و سیره‌ی معصومین علیهم السلام بهترین چراغ راه برای تشخیص مسیر درست، زمینه ساز ظهور و بهرمند شدن از نور تابان خورشید وجودی آن حضرت از پس ابر‌های غیبت است.

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و اتباعه و المستشهدین بین یدیه.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها