از سوی کانون پرورش فکری؛

فراخوان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان در بهار ۱۴۰۰ منتشر شد

فراخوان جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان در بهار ١۴٠٠ از سوی کانون پرورش فکری منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 30March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دبیرخانه این جایزه از تمامی ناشران، مولفان، مترجمان، تصویرگران و شاعران فارسی‌زبان در ایران و دیگر کشور‌ها دعوت کرده است تا آثار خود را برای داوری در این رویداد در اختیار کانون قرار دهند.

بر این اساس، تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این داوری مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۳۹۹ و یا ۱۴۰۰ منتشر و برای نخستین بار در جایزه‌ی کتاب ماه و سال شرکت داده شده باشد.

صاحبان این آثار تا روز ۲۵ خرداد سال ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند تا برگزیدگان جایزه در تابستان امسال معرفی شوند.

دبیرخانه این جایزه، آثار ارسالی را در ۴ بخش اصلی «خواندنی‌های حوزه‌ی داستان» شامل تألیف، ترجمه (مشمول قانون کپی‌رایت)، بازآفرینی، ادبیات نمایشی و فیلم‌نامه‌های چاپ شده، «خواندنی‌های حوزه‌ی شعر» شامل تألیف، قصه‌های منظوم و ترجمه (مشمول قانون کپی‌رایت)، «تصویرگری» و «خلاقیت» مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

همچنین سه جایزه ویژه «فرصت طلایی» برای آثار منتشر نشده نوقلمان بالای ۱۸ سال یا پیشکسوتانی که مدت‌هاست در عرصه کودک و نوجوان قلم نزده‌اند، «استاد مهدی آذریزدی» جایزه‌ای سالانه برای بازنویسی و «مداد پرنده» دیگر جایزه سالانه برای تجلیل از یک چهره‌ی شاخص عرصه ادبیات کودک و نوجوان به برگزیدگان این رویداد اهدا خواهد شد.

کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران، شناسایی و رتبه‌بندی آثار ارزشمند و معرفی آن به مخاطبان و جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهداف اصلی برگزاری جایزه کتاب ماه و سال کانون است.

این جایزه شامل نشان مرغک، لوح تقدیر، جایزه‌ی نقدی و امتیاز خرید کتاب برای کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

بر همین اساس علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا روز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی، طبقه دوم، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان، کد پستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ ارسال کنند.

تلفن ۸۸۹۷۸۷۸۵-۰۲۱، دورنگار ۸۸۹۵۱۵۰۷-۰۲۱ و تلفن همراه ۰۹۳۷۰۹۱۵۸۱۴ برای ارتباط با دبیرخانه و نشانی پست الکترونیک Talaeiforsat@gmail.com نیز برای ارسال آثار بخش فرصت طلایی در نظر گرفته شده است.

یادآوری می‌شود فراخوان کامل این رویداد در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها