فرماندار کرمانشاه:

واقعیت‎های جنگ باید برای نسل‏‌های آینده تبیین شود

رنجبر گفت: دفاع مقدس حماسه عظیمی بود که ملت ما با حضور جوانان رشید خود آن را خلق کرد؛ در این راستا وظیفه ماست که برای حفظ این سرمایه عظیم، واقعیت‏‌های جنگ را بايد برای نسل‏‌های آینده عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 31March 2021

واقعیت‎های جنگ را باید عملیاتی کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، دومین نشست شورای راهبردی به منظور آیین رونمایی از یادمان شهدای خلبان کرمانشاه  و امیر سرتیپ دوم خلبان «فرج‌الله برات‌پور» (طراح و فرمانده عملیات اچ ۳) در سالن شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کرمانشاه با حضور مسئولین نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این نشست «فضل‌الله رنجبر» فرماندار شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه دفاع مقدس حماسه عظیمی بود که ملت ما با حضور جوانان رشید خود آن را خلق کرد، گفت: در این راستا وظیفه ماست که برای حفظ این سرمایه عظیم واقعیت‎های جنگ را باید برای نسل‎های آینده عملیاتی کنیم.

وی افزود: ساخت یادمان شهدا یکی از اقدامات مهم برای معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسلی است که جنگ را ندیده و قهرمانان کشور و شهر خود را نمی‎شناسند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ضد انقلاب با تبلیغات قوی خود درصدد کم‌رنگ کردن نام و یاد شهداست، تصریح کرد: وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی استان این است که با همکاری و همفکری خود از این ارزش‎های ناب محافظت کنیم.

رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه برای ساخت یادمان شهدای خلبان کرمانشاه زحمات زیادی کشیده شده است، تصریح کرد: در این راستا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس با همکاری نیروی هوایی، قرارگاه منطقه‎ای غرب ارتش و شهرداری تلاش زیادی برای ساخت و نصب این یادمان انجام دادند که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات غرورآفرین حمله به اچ ۳ که به فرماندهی امیر «برات‌پور» انجام شد، افتخاری برای کشور به‌ویژه مردم کرمانشاه است که فرزندانی، چون خلبان برات‌پور را در دامان خود پرورش داده است.

فرماندار کرمانشاه در پایان به برگزاری هرچه پرشورتر این مراسم با رعایت پروتکل‎های بهداشتی اشاره کرد و افزود: کرمانشاه هم‌اکنون به لحاظ شرایط کرونایی در وضعیت نارنجی است که امیدواریم تا شروع مراسم رونمایی، وضعیت به حالت عادی برگردد؛ هرچند دبیرخانه برگزاری این مراسم برای شرایط حاد و قرمز استان هم تدابیر لازم را انجام داده‎ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها