معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

رد مذاکره‌ با آمریکا در وین/ طرح گام به گام را قبول نداریم

سید عباس عراقچی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم، گفت: ما هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گامی را قبول می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 04April 2021

مذاکره‌ای با آمریکا در وین نمی‌کنیم/ طرح گام به گام را قبول نداریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه سفر به وین اظهار داشت: آنچه  که در کمیسیون مشترک وین دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع نظام است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

وی عنوان کرد: ما در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت بلکه با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره و خواسته و شرط خود برای بازگشت به برجام را به آنها اعلام می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: می‌گوییم شرط ما این است که ابتدا آمریکا همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و تمام تحریم‌هایی که گذاشته است را بردارد و پس از راستی آزمایی ما به برجام بر می‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را به هر روشی که خودشان می‌دانند و به ما ربطی ندارد، راضی کنند طبیعی است که ما به آن مسیر عمل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گفت‌وگوهای صورت گرفته در وین کاملا فنی است، گفت: این گفت‌وگوها در مورد تحریم‌هایی که باید برداشته شود و اقداماتی که باید انجام شود و انجام راستی آزمایی‌هایی که باید صوررت بگیرد خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گامی را قبول نمی‌کنیم. از نظر ما یک گام بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمامی تحریم‌هایی که در دوران ترامپ مجدد اعمال شد، یا جدیدا اعمال شد و یا برچسب آنها عوض شد باید برداشته شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار