رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح:

بررسی مدت زمان آموزش سربازان در سال ۱۴۰۰/ بخشش غایبان در دستور کار نیست

امیر رحیمی‌پور با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور مدت زمان دوره آموزشی سربازان کاهش پیدا کرد، گفت: برای تعیین مدت دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰ در حال بررسی هستیم و نتیجه آن در آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ - 06April 2021

بررسی مدت زمان آموزش سربازان در سال ۱۴۰۰/ بخشش غایبان در دستور کار نیستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با  موضوع خدمت سربازی، با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای ارتباط مستقیم سربازان با اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: این سامانه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: البته هم‌اکنون نیز دبیرخانه ستاد کل نیروهای مسلح گزارش‌های دریافتی سربازان را اخذ و به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس درباره مدت آموزش سربازی در مراکز آموزش با توجه به شرایط کرونا گفت: این موضوع در حال بررسی است و با توجه به شرایط کرونا در شهرهایی که مراکز آموزش در آن‌ها قرار دارند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

امیر رحیمی‌پور افزود: آنچه که مهم است، این است که هیچ مرکز آموزشی به شکل سرخود کار نخواهد کرد؛ اما برخی از مراکز آموزشی دوره‌های تخصصی نیز دارند؛ از این رو ممکن است چند روزی آموزش‌های آن‌ها طولانی‌تر شود؛ اما در سالی که گذشت، دوره آموزشی‌ هیچ مرکزی بیشتر از ۴۵ روز نبود.

وی اضافه کرد: همان‌طور که گفتم برای مدت دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰ نیز در حال بررسی موضوع هستیم و نتایج آن در آینده اعلام می‌شود.

بخشش سربازان غایب در دستور کار نیست
امیر رحیمی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بخشش سربازان غایب بر اساس سال تولدشان وجود دارد یا خیر؟ گفت: هیچ بخششی برای سربازان غایب در دستور کار نیست و توصیه ما به این افراد این است که منتظر بخشودگی نباشند و وارد غیبت نشوند؛ آخرین بخشودگی سنی که اعلام شد، برای متولدین سال ۵۴ و قبل از آن بود و برای متولدین پس از این سال نیز هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: البته عمده غایبان ما مربوط به این سال‌ها نیستند و اتفاقاً اکثر آنان در همین چند سال اخیر و پس از اجرای طرح جریمه ریالی مشمولان غایب وارد غیبت شدند. متأسفانه این قانون سبب شد تا تعداد غایبان سربازی به دو برابر افزایش پیدا کند و ما هم‌اکنون حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار مشمول غایب داریم.

امیر رحیمی‌پور درباره اینکه آیا قانون جریمه ریالی نیز امکان اجرا شدن دارد یا خیر گفت: این قانون یا مواردی نظیر خرید خدمت دیگر احیا نخواهد شد. در زمان تصویب این قانون گفتند که منجر به کاهش تعداد مشمولان غایب می‌شود، اما در عمل دیدیم که تعداد غایبان طی سه سال، دو برابر شد. از این رو هیچ برنامه‌ای در این‌خصوص نیز نداریم و معنی هم ندارد که یک عده با پرداخت پول به سربازی نروند و عده دیگر به سربازی بروند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: مشمولان غایب هرچه سریع‌تر وضعیت خدمتی و سربازی خود را مشخص کنند و منتظر پیشنهادها یا وعده‌هایی که در قالب شایعه مطرح می‌شود، نباشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها