جهاد از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی؛

عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود ندارد/ بی‌هیاهوی سیاسی برای خدا جهاد کنید

امام خمینی (ره) می‌فرمایند: امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادرهای خودتان کمک کنید و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود.
کد خبر: ۴۵۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸ - 07April 2021

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، شخصیت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نگرش عمیق ایشان در تدوین اهداف و برنامه‌های کلان انقلاب، انسان را بر آن می‌دارد که در نقاط مورد تاکید ایشان ضرورت را بسیار مهم تلقی کند. در افکار امام و در کلام ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب موضوع «اصلاح و سازندگی» نقش بسزایی دارد.

مهم‌ترین موضع گیری امام در دوران‌های متفاوت (در برابر نظام سلطه) نقد عقب‌ماندگی و عقب نگهداشتن کشور و مردم بوده است. در نتیجه این اندیشه‌ها مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی اصلاح و سازندگی در تمام زمینه‌های دینی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی مطرح شده است.

در ادامه به بخشی از بیانات امام خمینی (ره) در خصوص ضرورت تلاش همه‌جانبه مسوولان در جهت رشد و توسعه کشور در تمام عرصه‌ها و به خصوص سازندگی اشاره کرده‌ایم که با هم می‌خوانیم.

- ناچاریم که به ملت متوجه بشویم برای سازندگی، برای اینکه ترمیم کنیم این خرابی‌هایی را که در طول مدت حکومت جائر پهلوی در مملکت ما حاصل شده است.

- کسانی که برای ساختن و برای سازندگی و برای جهاد سازندگی در دهات می‌آیند، در روستاها می‌آیند، توجه کنند که مبادا خدای نخواسته در بین آن‌ها یک اشخاصی باشند که بر خلاف رویه ملت و بر خلاف اسلام، مسائلی داشته باشند.

- امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادرهای خودتان کمک کنید و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود.

- من همه‌ی شما را دعا می‌کنم و امیدوارم که خداوند به شما توفیق خدمت به این مستمندان را که بزرگ‌ترین عبادات نزد آن‌هاست، عنایت فرماید.

- طبقه کاخ نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تالیف و زحمت.

زحمات بی وقفه جهاد، این سنگرسازان بی‌سنگر، در دفاع مقدسمان از جمله مسائلی است که ترسیم آن در قالب الفاظ نمی‌گنجد.

گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد

- ما وقتی که در مذهب خودمان ملاحظه می‌کنیم که فقه ما آن طور غنی است، و فلسفه ما آن طور غنی است، می‌بینی اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند، کاخ نشینان نبودند، کوخ نشینان بودند.

- شجاعت دلیر مردان و شیرزنان جهادی‌مان، در جهادمان علیه کفر و بیداد، زبانزد خاص و عام است.

- تزلزلی که در بین کاخ‌نشین‌ها هست در بین کوخ‌نشین‌ها نیست؛ آرامشی که این طبقه محروم دارند، آن طبقه‌ای که به خیال خودشان در آن بالاها هستند، ندارند.

- فرزندان عزیز جهادیم! به تنها چیزی که باید فکر کنید، استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی است.

گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد

- این جهاد سازندگی که همه قشرهای ملت را تحت لوای خودش قرار داده است و جوان‌های ما از هر قشری در این جهاد سازندگی وارد می‌شوند، این اثر آن اخوت اسلامی است که دارند.

- فراموش نکنیم که همین مردم، پابرهنه‌ها، طبقات ضعیف و کسانی که در معیارهای مادی جوامع چیزی به حساب نمی‌آیند، صاحبان اصلی کشورند و پیروزی‌های این انقلاب و عزت این کشور به خاطر فداکاری‌های آن‌ها بوده است.

- باید خودمان را بسازیم. خودتان را که بسازید همه کارهایتان جهاد سازندگی است.

- کارهای مجاهد کارهای جهادی است. کوشش کنید که این جهادسازندگی را در خودتان ایجاد کنید.

- سازندگی روح را بر سازندگی جسم مقدم دارید تا به خواست خدای تعالی با نیروهای ایمان، کارها به بهترین و سریع‌ترین وجه پیش رود و هر چه زودتر با کمک خداوند و یکدیگر این کشور را به خودکفایی و آبادی کامل برسانیم.

گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد

- باید اعتراف کرد جهادگران بزرگترین آبرو را به انقلاب اسلامی خود داده‌اند و با تکیه به اسلام و خدای تعالی در این راه بهترین نمونه و الگو برای همه جوانان مسلمان و متعهد اسلامی گردیدند.

- آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند؛ حمایت از محرومین و پابرهنه‌هاست.

- شما هر قدمی که الان بردارید برای کشور اسلامی، پیش خدا محفوظ است.

- توجه کنید که جهاد سازندگی، سازندگی باشد. در آن تخریب نباشد. در آن انحراف نباشد.

- این جهاد سازندگی که همه قشرهای ملت را تحت لوای خودش قرار داده است و جوان‌های ما از هر قشری در این جهاد سازندگی وارد می‌شوند، این اثرات آن اخوت اسلامی است که دارند.

- من امیدوارم که در این جهاد سازندگی و در سایر جهادات همه موفق و موید باشید.

- کم نیستند جهادگرانی که در راه بهبود زندگی مردم محروم و مستضعف ما شهید و یا معلول گردیده‌اند.

- قشرهای محروم و دور افتاده، روستاییان، عشایر و کسانی که مشکلات بیشتری دارند نه تنها در بخش‌های اقتصادی بلکه در انواع و اقسام خدمات فرهنگی باید در اولویت قرار گیرند.

- با جهاد مقدس فرزندان اسلام است که نهال انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای دور افتاده این آب و خاک به گل می‌نشیند.

- امروز در گوشه و کنار کشور و در میان دور افتاده‌ترین روستاهای محروم و بد آب و هوا که قدم بگذارید با ایثارگران جهاد سازندگی مواجه می‌شوید.

- شما برای خدا کار کنید، برای خدا پیش بروید، برای خدا زحمت بکشید، برای خدا همه کارها را انجام بدهید.

گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد

- هنر آنست که بی‌هیاهوی سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزید و خود را فدای هدف کنید نه هوا؛ و این هنر مردان خداست.

- گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها