در مراسمی با حضور خانواده‌های شهدا و آحاد مردم؛

محفل روایتگری یادبود شهدای گمنام جبل‎النور مشهد برگزار شد

محفل روایتگری و خاطره‎گویی دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و آحاد مردم مشهد در جوار مزار شهدای گمنام جبل‎النور پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ - 07April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، محفل روایتگری و خاطره گویی دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و آحاد مردم مشهد در جوار مزار شهدای گمنام جبل‎النور پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد. «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت دفاع مقدس و نویسنده کتاب «جنون مجنون» در این مراسم اظهارداشت: شهدا ستارگانی هستند که نه فقط در دوران دفاع مقدس بلکه برای همیشه راه را برای ما روشن کرده‌اند.

وی افزود: تخریب ‌چی‎ها در دفاع مقدس، میادین مین و سیم‌های خاردار را فقط از سر راه رزمندگان برنمی‌داشتند بلکه مسیر پیشرفت و تعالی جامعه ما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) امن و هموار می‌ساختند.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: چهارم اردیبهشت 1382 بود که پیکرهای مطهر شهدای گمنام جبل النور از میدان شهدا مشهد به سمت پارک کوهسنگی تشییع شد. همان زمان هم بعضی‌ها بودند که با طرح تدفین این شهدا در قله این کوه مخالفت داشتند و به بهانه‌های مختلف همچون تغییر کاربری این تفرجگاه عمومی با تدفین این پیکرهای مطهر بهانه‌تراشی می‌کردند.

وی ادامه داد: شهدا وحدت قلوب ایجاد می‌کنند و عنایات خاص همین شهدا بود که علیرغم برخی مانع تراشی‎ها، در روز تشییع ازدحام جمعیت به اندازه‎ای بود که علیرغم صعب‌العبور بودن مسیر صعود، از قله تا دامنه این کوه با حضور آحاد مردم مشتاق و قدرشناس مشهد پوشیده شده و این نگرانی برای برگزارکنندگان مراسم به وجود آمده بود که مبادا در جریان انتقال تابوت‌ها به بالای کوه، برای مردم آسیبی ایجاد شود.

جهانگیر فیض‌آبادی ابراز داشت: امنیت و آسایش امروز کشور مرهون جان‌فشانی‌های شهداست و اگر امروز می‌توانیم با خیال آسوده از بابت امنیت، برای توسعه اقتصادی و تعالی فرهنگی جامعه برنامه‌ریزی کنیم، به این خاطر است که زیرساخت این تعالی با مجاهدت‌های جامعه ایثارگری ایجاد شده و نشر فرهنگ شهادت، پیشرفت کشور را تضمین کرده است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: حقیقت آن است که لباس شهدا خونی شد تا چادر نوامیس ما خاکی نشود و جانبازان اعصاب و روان ما درگیر موج‌های انفجار شدند تا نوجوانان و جوانان ما امروز درگیر موج سازی های فرهنگی دشمن در فضای مجازی نشوند لذا با توسل به سیره شهدا و بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس، باید میراث گران‌بهای آنان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار