با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تکلیف مجلس به وزارت راه جهت صیانت از سبک زندگی اسلامی در ساخت مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تهیه دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه‌های مسکن حمایتی، از تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی – ایرانی صیانت کند.
کد خبر: ۴۵۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ - 07April 2021

تکلیف مجلس به وزارت راه جهت صیانت ازسبک زندگی اسلامی در ساخت مسکنبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت و در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن، ماده ۲۱ این طرح را تصویب کردند.

مطابق با این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تهیه دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه های مسکن حمایتی، تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی – ایرانی را صیانت نماید و الزامات زیست محیطی، بهره‌وری انرژی، پدافند غیرعامل، پایداری، ارتقاء کیفیت، استحکام و ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از روش های مناسب از جمله صنعتی سازی مسکن را رعایت نماید. 

بر اساس تبصره این ماده، وزارت راه و شهرسازی مکلف است سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، بانکداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شاخص‌های تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی - ایرانی را تدوین نماید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها