امیر سیاری در مراسم تجلیل از حماسه‌سازان نداجا:

اگر حضور ارتش در ابتدای جنگ نبود طرح‌های عراق برای اشغال ایران به نتیجه می‌رسید

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که هنوز سپاه و بسیج تشکیل نشده بود، ارتش از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و اگر حضور نیروی زمینی ارتش نبود، طرح‌هایی که عراق برای اشغال ایران اندیشیده بود به اجرا در می‌آمد.
کد خبر: ۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ - 19April 2015

اگر حضور ارتش در ابتدای جنگ نبود طرح‌های عراق برای اشغال ایران به نتیجه می‌رسید

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش شب گذشته در آیین تجلیل از حماسهسازان ناوشکنهای سهند و سبلان و ناو جوشن، که در ستاد این نیرو برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک 29 فروردین روز ارتش اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان ما در صدد بودند با انحلال ارتش، توان دفاعی کشورمان را از بین ببرند و انقلاب را شکست دهند.

وی ادامه داد: اما مدت زیادی از 22 بهمن 57 نگذشته بود که امام خمینی(ره) با نگاهی عمیق، و با شناختی که از ارتش و با آگاهی کاملی که از وضعیت دنیا داشتند تصمیم بزرگی در روز 28 فروردین 58 گرفتند و روز 29 فروردین را به نام «روز ارتش» نامگذاری کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: ارتش در جریان غائلههایی که اوایل انقلاب بهوجود آمد به یاری انقلاب شتافت.

دریادار سیاری افزود: در آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که هنوز سپاه و بسیج تشکیل نشده بود، ارتش از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و اگر حضور نیروی زمینی ارتش نبود، طرحهایی که عراق برای اشغال ایران اندیشیده بود به اجرا در میآمد.

وی همچنین با اشاره به نقش نیروهای هوایی و دریایی ارتش در جنگ تحمیلی گفت: نیروی هوایی در روز دوم جنگ اهداف بسیاری را در خاک عراق بمباران کرد، و نیروی دریایی نیز در خرمشهر 34 روز ایستادگی کرد و حماسه آفرید؛ و دشمن که قصد تسخیر یک روزه خرمشهر را داشت، 34 روز در این امر ناکام ماند.

فرمانده نداجا اضافه کرد: در 67 روز ابتدایی جنگ، بهواسطه حماسهآفرینیهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، عراق نیروی دریایی خود را از دست داد.

امیر سیاری با بیان اینکه همان ارتشی که امام(ره) حفظش کرد به کمک انقلاب آمد، یادآور شد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس 10 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرد تا به این ترتیب اقتصاد کشور لطمهای نخورد؛ و در مقابل با ضرباتی که به دشمن وارد کرد، به اقتصاد او ضربه زد.

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "نیروی دریایی یک نیروی سیاسی، علمی، نظامی و بینالمللی است، که در آبادسازی ملی تأثیر دارد، و مظهر اقتدار مردم در دریاست"، گفت: هر آنچه که امروز داریم به برکت خون شهدا و همت بلند جانبازان و ایثارگران، و کارکنان امروز نیروی دریایی است، کارکنانی که شاگردان شهدا هستند، راهشان راه حسین(ع) و افتخارشان مبارزه با استکبار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به حماسهآفرینی کارکنان ناو جوشن و ناوشکنهای سهند و سبلان در نبرد نابرابر با ناوگان آمریکا در 29 فروردین 67 اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمریکاییها به آنها اعلام کردند که قصد انهدام شناورهایشان را دارند، اما آنها مردانه ایستادند، شعار هیهات من الذله سر دادند و در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند.

دریادار سیاری در ادامه به تشریح فعالیتهای کنونی نداجا پرداخت و گفت: تا امروز در خلیج عدن، بابالمندب، و دریای سرخ بیش از 2600 کشتی ایرانی را اسکورت، و به 22 کشور نیز کمک کردهایم.

وی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جایگاه بالایی داشته و در عرصه آبهای آزاد، آموزش و سازندگی نقش دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما شعار "هیهات منالذله" را در 29 فروردین 67 بهصورت عملی نشان دادیم، تصریح کرد: همه بدانند که ما در مقابل هر تهدیدی میایستیم. امروز نیز جوانان ما مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، در مقابل هر دشمنی مقتدرانه میایستند،.

امیر سیاری تأکید کرد: در مقابل هرگونه تهدید علیه مرزها، منابع و منافع کشور در آبهای آزاد و در هرجا که لازم باشد آمادهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها