پدر گرانقدر شهیدان «باقریان» آسمانی شد

پدر شهیدان والامقام «ابراهیم و حسن باقریان» از روستای کفران توابع بخش کوهپایه استان اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 07April 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حاج یدالله باقریان» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «ابراهیم و حسن باقریان» و پدربزرگ شهیدان «حسن قدیری» و «محسن دری» پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و در سن ۹۸ سالگی آسمانی شد.

پیکر پاک و مطهر این پدر بزرگوار، پس از تشییع در روستای کفران در جوار گلزار شهدای کوهپایه به خاک سپرده شد.

گفتنی است، شهید «حسن باقریان» نوزدهم اردیبهشت ۱۳۴۱، در روستای کفران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و پانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به پا به شهادت رسید.

شهید «ابراهیم باقریان» یکم فروردین ۱۳۴۷، در روستای کفران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و یکم مرداد ۱۳۶۷، در رود کارون بر اثر غرق شدن در آب در حوادث غیرمترقبه به شهادت رسید. مزار این دو شهید گرانقدر در گلزار شهدای زادگاهشان واقع است.

شهید «حسن قدیری» در سن ۱۵ سالگی در تاریخ یکم مرداد ۱۳۶۵ در منطقه رود کارون و شهید «محسن دری» از کادر امنیت پرواز در تاریخ نوزدهم مرداد ۱۳۹۳ در حادثه سقوط هواپیمایی تهران – طبس به فیض شهادت نائل آمدند. مزار این دو شهید عزیز هم در گلزار شهدای زادگاهشان واقع است.

لازم به ذکر است داماد مرحوم «حاج یدالله باقریان»، شهید مفقودالاثر «حسن کشاورز» هم در سن ۲۵ سالگی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه ۱۳۴۶ در عملیات رمضان به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها