سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

همکاری نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان در امنیت منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان از ایجاد کارگروه مشترک نظامی و دفاعی بین ایران و تاجیکستان خبر داد و گفت: همکاری نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 08April 2021

ایجاد کارگروه مشترک نظامی و دفاعی ایران و تاجیکستانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص توافقات دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان اظهار داشت: با آغاز فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛ که در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین نیرو‌های مسلح دو کشور ایجاد شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی را ترسیم و برنامه ریزی کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه‌های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم در خصوص گروه‌های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری‌های آموزشی و ... مذاکره شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: قطعا همکاری ۲ نیروی مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیرو‌های مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرآغاز توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و ان شاالله بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار