فرمانده سپاه لرستان:

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در کنگره ملی شهدا ضروری است

سردار کشکولی گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در برگزاری کنگره ملی شهدا لرستان ضروری است ‌و باید این گروه‌ها توسط دستگاهای اجرایی شناسایی شوند.
کد خبر: ۴۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ - 08April 2021

بخشی از محتواهای تولیدی کنگره شهدای لرستان در موزه دفاع مقدس نگهداری می‌شودبه گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان امروز در جلسه هماهنگی و تبیین برنامه‌های برگزاری کنگره 6 هزار و 300 شهید سرافراز استان لرستان، اظهار داشت: ملت ایران در مقطعی از حیث فردی و اجتماعی به اوج کمال  خود رسیده و توانسته دفاع تمام قدی از حیثیت، دین، سرزمین، نوامیس و فرهنگ خود در یک جنگ نابرابر داشته باشد.

وی افزود: دفاع مقدس همچون قله‌ای است که ما همیشه و در زندگی شخصی، اجتماعی و نوع حکمرانی نیازمند توجه به آن هستیم این در حالی است که بسیاری از کشورها در حالی که جنگ و مقاومتی نداشتند  ولی یادمان  سرباز گمنامی دارند که روح حماسه و دفاع را در میان ملت خود ایجاد کنند.

فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان ارشد استان از ابتدای مطرح شدن برگزاری کنگره  6 هزار و 300 شهید لرستانی جهت برگزاری این کنگره صادقانه و بسیار هوشمندانه برنامه‌های خوبی با  اندیشه ورزی کمیته‌های 22گانه در نظر گرفته‌اند.

وی بیان کرد: برنامه‌های متعددی با اندیشه‌ورزی در کمیته‌های بیست و دوگانه نوشته و تایید شده بر همین اساس باید محکم پای اجرای این برنامه‌ها بمانیم که حتما اجرا شوند.

کشکولی گفت: علاوه بر جذب بودجه جهت برگزاری کنگره بسیاری از کارها را می‌توان با بهره‌گیری از  ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی که پای کار هستند انجام داد در همین راستا دستگاه‌های اجرایی باید این گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی  را شناسایی و از آنها  استفاده کنند.

وی  با بیان اینکه نگاه ما به برگزاری کنگره 6 هزار و 300 شهید استان باید ملی، فاخر و ماندگار باشد تصریح کرد: جهت  برگزاری کنگره و چاپ کتاب، هنرهای تجسمی، ساخت فیلم و  مستند باید به موضوعات روز جامعه همچون فرهنگ، امنیت، تعلیم و تربیت  بیشتر توجه شود که بتوانیم برنامه‌ای فاخر و ملی برگزار کنیم.

فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  پس از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس نیازمند محتوا هستیم بر همین اساس  بخشی از محتواهایی که برای کنگره 6 هزار و 300 شهید استان تهیه می‌شود را می‌توان در این موزه  نگهداری کرد در همین راستا جهت ساخت آثار فاخر و با محتوا باید با گروه‌های مختلف جلسات اندیشه ورزی برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  سید احمدرضا شاهرخی در ادامه این جلسه نیز  با بیان اینکه یکی از بهترین و شریف ترین کارها در روزگار امروز برگزاری کنگره شهداست اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا در استان متدین لرستان که گرایش‌های ممتازی به تدین و انقلابیگری در وجودشان است جریان سازی یک فرهنگ دینی، انقلابی  و متنفذ  تاثیرگذار است.

وی  افزود: به طور یقین  برکات برگزاری کنگره 6 هزار و 300 شهید لرستان شامل حال مردم این استان و همچنین سبب ارتقا فر هنگی استان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمن تهاجم‌های فرهنگی بسیاری دارد عنوان کرد: تهاجم پنهان دشمن مبنی بر سست کردن اراده‌ها بسیار سخت‌تر از تهاجم آشکار آنها است در همین راستا برگزاری کنگره‌های شهدا و جریان سازی‌های انجام شده می‌تواند ما را در تقابل جنگ پنهان دشمن  موفق کند.

وی بیان کرد: با گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی گنجینه  دفاع مقدس تمام نشدنی است، شهدا در زمان حیات با  جسم، خون و هویت دینی از کشور دفاع کردند و پس از شهادت نیز  با هویت، معنویت و فرهنگی  که از خود به جای گذاشتند همچون چشمه‌ای زلال، جوشان و پر خروش از عزت، شرف و حیثیت نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط کمیته‌های 22گانه برگزاری کنگره 6 هزار و 300 شهید استان خوشبختانه بسیاری از کمیته‌ها بر اساس زمان‌بندی کارهای خود را پیش برده‌اند گفت: برگزاری این کنگره نیازمند اعتباراتی  است که از طرف سازمان برنامه و بودجه استان و کشور است همچنین  باید از ظرفیت جوانان، جهادی و گروه‌های فرهنگی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات همچون نوشتن کتاب، ساخت فیلم و مستند که  از مزیت‌های کنگره 6 هزار و 300 شهید لرستان است نیازمند تامین بودجه  است و در این راستا می‌توان با دقت و ظرافت خاصی  ستاد مشارکت‌های مردمی کنگره تشکیل داد البته به گونه‌ای نباشد که مردم احساس کنند  کلیه بودجه برگزاری این مراسم از طرف مردم است و اعتبار استانی در نظر گرفته نشده است.

امیدواریم برگزاری کنگره‌ها و مراسمات بزرگداشت شهدا هشداری باشد برای کسانی که منصب، موقعیت و پست دارند چرا که  هر کسی که در جمهوری اسلامی موقعیت و مسئولیتی دارد باید توجه کند  این پست و موقعیت امانتی است از طرف شهدا و بدانند  پایه‌های میز مدیریتشان  بر روی خون شهیدان است و قدر  این فرصت خدمت به مردم را بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار