یادداشت/

امنیت؛ مهم‎ترین رکن رونق تولید

نیروی انتظامی به‌عنوان مسئول برقراری امنیت در کشور در شرایط مختلف نقش مهم و غیرقابل انکاری در تأمین امنیت اقتصادی جامعه ایفا می‎کند؛ زیرا یکی از مهمترین ارکان رونق تولید و برداشتن موانع برای سرمایه‌گذاری، برقراری امنیت است.
کد خبر: ۴۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ - 10April 2021

//گروه اجتماعی دفاع‎پرس_  سعید نوروزی‌پور؛ یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید دارند «قوی شدن» است؛ یکی از ارکان قوی شدن موضوع اقتصاد است؛ اقتصاد «قوی» و «مقاوم» کشور را در مقابل تهدیدات بیگانگان مصون می‌دارد.

طی سالیان اخیر حضرت امام خامنه‌ای با آگاهی بخشی در خصوص برنامه‌های دشمنان در حوزه اقتصاد به مسئولین این هشدار را دادند که باید در این حوزه به توانمندی‌های داخلی توجه ویژه‌ای شود؛ ایشان طی سال‌های اخیر با تبیین برنامه‌های مختلف سال‌های متمادی را به عناوینی در حوزه اقتصاد اختصاص دادند.

تجربه چهار دهه گذشته به خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داده با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد هرگاه دشمنان چشم طمع به کشورمان داشتند ضربه مهلکی از جانب جوانان، متخصصان و مردم به آن‌ها وارد شده است.

دشمن امروز پس از هراس از قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول‌ سال‌های اخیر تمام تمرکر خود را بر روی جنگ اقتصادی گذاشته است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی این سال‌ها با تحلیل‌های به موقع و هشدارهای به‌جا در مقابل برنامه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و برای برون رفت از فشار دشمنان موضوع اقتصاد مقاومتی را عنوان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و شناختی که از مشکلات و موانع تولید دارند سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند؛ از این رو همه دستگاه‌ها، سازمان و نهادها باید برای مقابله با برنامه‌های دشمنان موانع را از سر راه تولیدکنندگان بردارند و آن‌ها را در راه رسیدن به تولید و عرضه آن به بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی پشتیبانی کنند.

یکی از ارکان رونق تولید و برداشتن موانع برای سرمایه گذاری برقراری امنیت است؛ امروز نیروی انتظامی به عنوان مسئول برقراری امنیت در کشور با حضور در جای جای ایران اسلامی و اجرای ماموریت‌های گوناگون در شرایط مختلف نقش مهم و غیرقابل انکاری در امنیت اقتصادی جامعه دارد.

باید به این اشاره کرد که یکی از موانع اصلی رونق اقتصادی کشور قاچاق کالا به کشور است؛ راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی ناجا با هدف مقابله با قاچاقچیان کالا، سوخت و مقابله با دلالان بازار ارز و مفاسد اقتصادی می‌تواند در عرصه رونق تولید به کشور کمک کند. 

پلیس نوپای امنیت اقتصادی توانسته در دو سال گذشته دستاوردهای خوبی در عرصه‌های ماموریتی خود داشته باشد؛ پلیس امنیت اقتصادی ناجا با حضور در گمرکات کشور، نظارت بر بازار ارز و مبارزه با محتکران داخلی که برخی‌از آن‌ها برنامه‌های دشمنان را پیاده می‌کنند از هرج و مرج در کشور جلوگیری کنند.  

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار