پدر شهید «محمدحسن زارعی شهرک»:

فرزندم جنگ با دشمن را به کنکور و دانشگاه ترجیح داد

زارعی شهرک گفت: فرزندم جنگ با دشمن را به کنکور و دانشگاه ترجیح داد.
کد خبر: ۴۵۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ - 18April 2021

«محمدحسین زارعی شهرک»، پدر شهید «محمدحسن زارعی شهرک» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: سال دوم جنگ تحمیلی بود که محمد حسن موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. به محمدحسن پیشنهاد شرکت در کنکور سراسری دانشگاه را دادم که در پاسخ به من گفت «پدر جان! جبهه دانشگاه است، دفترچه‌ی خدمت سربازی می‌گیرم و به جبهه می‌روم تا از اسلام دفاع کنم.»

وی ادامه داد: گفتم تو تنها فرزند ذکور خانواده هستی، به تو کفالت می‌دهند! که در پاسخ به من اعلام کرد «پدرم! جنگ است، برادرهایم در خون خودشان غوطه‌ور هستند، باید بروم.» چند روز بعد برای گذراندن خدمت سربازی عازم کردستان شد و حدود دو سال در آن مناطق با گروهک‌های ضد انقلاب جنگید و پس از اتمام خدمتش به تبریز بازگشت.

زارعی شهرک با بیان اینکه فرزندم سال 1362 در قالب بسیجی برای دفاع از دین و کشورمان عازم جبهه‌ شد، گفت: او در عملیات خیبر شرکت کرد و سپس بازگشت. مدتی بعد تصمیم بر حضور مجدد در جبهه گرفت. این درخواست او با مخالفت من مواجه شد؛ چرا که تنها یک فرزند پسر داشتم؛ اما محمد حسن روی خواسته خود پافشاری کرد و با غیرت مثال‌زدنی‌اش دوباره عازم جبهه شد.

وی گفت: فرزندم در عملیات بدر دوشادوش آقا مهدی باکری جنگید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش 10 سال پس از شهادتش بازگشت.

شهید «محمدحسن زارعی شهرک» هشتم مرداد 1340 در تبریز متولد شد و 25 اسفند 1363 شربت شهادت نوشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها