در گفت‌وگویی مطرح شد؛

مظلومیت «هنرانقلاب» در کتاب‎های درسی/ هنر انقلاب توفیقات جدی داشته است

مدیر دفتر تولید متن حوزه هنری به مظلومیت «هنرانقلاب» در کتاب‎های درسی اشاره کرد و گفت: در فضاهای مختلف خلق آثار هنریِ انقلاب اسلامی توفیقاتی جدی داشتیم که همگی قابل مشاهده و ملموس هستند.
کد خبر: ۴۵۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ - 10April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سیدمحمد حسینی» مدیر دفتر تولید متن حوزه هنری در گفت‌و‌گویی با اشاره به برگزاری هفته «هنر انقلاب»، اظهار داشت: در هفته هنر انقلاب قرار است به مباحثی پرداخته شود که از دل انقلاب اسلامی جوشیده است.

وی «هنر انقلاب» را جریانی خودجوش و درونی دانست که در سالهای اخیر متاسفانه تبیین نظریه نشده و افزود: این جریان هنری باید به یک مکتب و فضای قابل تدریس در دانشگاه‌ها تبدیل می‌شد تا مردم با چنین عناوینی بیشتر ارتباط برقرار سازند.

مدیر دفتر تولید متن حوزه هنری به‌خلاقیت هنرمندان در راستای «هنر انقلاب» اشاره کرد و افزود: در فضاهای مختلف خلق آثار هنریِ انقلاب اسلامی توفیقاتی جدی داشتیم که همگی قابل مشاهده و ملموس هستند. قطعا سینمای ورشکسته قبل از انقلاب به شهادت تاریخ از درون دچار مشکل شده و در حال برچیده شدن بود که بعد از انقلاب رو به شکوفایی رفت و اتفاقات جدی در آن افتاده و شاهد رشد جدی بوده است.

حسینی ادبیات شاخص و جدی در هنر انقلاب را مثال زد و تاکید کرد: امروز می توان به داشتن چنین هنری بالید. بخشی از این هنر در صداوسیما تبلور یافته است اما سهم آن در سبد دانش آموزی بسیار محدود و اندک است؛ کتب درسی در سال های اخیر اجحاف جدی به هنر انقلاب داشته اند.

وی زایش هنر انقلاب را از دیگر روندهای مورد نیاز دانست و افزود: یکی از ضعف‌های ما اینست که آموزش عمومی کشور را به دموکراسی گره زده‌ایم و این کار بسیار ناصحیحی است. در این راستا هر چهار سال یکبار وزرا تغییر می‌یابند و این کار خطایی بزرگ است؛ چراکه فرهنگ، تحولات دموکراتیک را نمی‌طلبد.

وی با اعلام اینکه نمی توان فرهنگ را سلیقه‌ای مدیریت کرد و هر یک از معاونت‌ها ضمن رفاقت با سایرین، کار را پیش برند، گفت: [نقشه راه برای آموزش و پرورش] یک شوخی است که با خود داریم چون قوام و دوام جدی را ندارد.

حسینی ادامه داد: مهم‌ترین تحول اینست که آموزش و پرورش از رفتارهای سیاسی پرهیز کرده و از این سرنوشت خود را خلاصی بخشد.

وی اضافه کرد: امروز می توان گفت هنر انقلاب به سان سینمای دفاع مقدس از دل انقلاب متولد شده که در قالب و مولفه‌های خود، گونه و ژانری نو را نمایان ساخته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار