سخنگوی گردان‌های سیدالشهداء عراق:

بعید است که آمریکا به میل خود از عراق خارج شود

الفرطوسی گفت: آمریکایی‌ها مدام سخنان و تصمیم خود را تغییر می‌دهند و خروج آن‌ها از عراق بعید به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۴۵۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ - 10April 2021

بعید است که آمریکا به میل خود از عراق خارج شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردان‌های سیدالشهداء عراق در مصاحبه‌ای گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق صرفا حرف است و آمریکایی‌ها به میل چنین اقدامی انجام نخواهند داد.

وی به شبکه العالم گفت که سخنان و قول‌هایی که آمریکایی‌ها می‌دهند باید با گلوله تفنگ نوشته شود و نه با جوهر، چرا که آن‌ها مدام سخنان خود را تغییر داده و مواضع مختلف می‌گیرند و نمی‌توان به سخنانشان تکیه کرد.

شیخ الفرطوسی افزود: «آمریکایی‌ها حضور خود در عراق را بر اساس درخواست دولت حیدرالعبادی برای کمک به عراق در مقابل داعش می‌دانند، زمان این درخواست تمام شده و پارلمان با مصوبه خود را از باطل کرده است. همچنین دولت عادل عبدالمهدی پس از ترور شهید سحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در یادداشتی خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق شد.»

وی گفت که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق هیچ چارچوب قانونی ندارد و تنها نامی که می‌توان به آمریکایی‌ها داد، «نیرو‌های اشغالگر» است.

به گفته سخنگوی گردان‌های سیدالشهداء عراق، نوع حضور و آرایش نیرو‌های آمریکایی و تجهیزات و سلاح‌های آنان نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای آمریکا، نیرو‌های آن‌ها مستشاری نیستند و از سوی دیگر عراق نیازی به این تعداد مستشار نظامی ندارد.

الفرطوسی تأکید کرد که آمریکا هیچ اقدامی در راستای عقب‌نشینی از عراق انجام نداده و نیرو‌های مقاومت به خروج آن‌ها به دیده تردید نگاه می‌کنند.

دور سوم گفت‌وگو‌های راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به اعلام وزارت خارجه عراق، حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیرو‌های خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد. نیرو‌های خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. زیرا بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیرو‌های رزمی (خارجی) در عراق توافق کردند.

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق نیز گفته است که باید ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی، در یک جدول زمانی معقول، خارج شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها