دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حوزه علمیه سکولار منتشر شد

«ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون‌رفت از آن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
کد خبر: ۴۵۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ - 11April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

خواندن این کتاب به طلاب و اساتید حوزه‌های اسلامی پیشنهاد می‌شود.

امروزه که انقلاب اسلامی ایران، به ۴۰ سالگی رسیده، بیش از هر زمان دیگری، در معرض خطر نفوذ اندیشه‌های سکولاری قرار گرفته است. دشمنان انقلاب به درستی دریافته‌اند که برای تهی کردن نظام و انقلاب از داخل، باید به سراغ حوزه‌های علمیه رفت و «حوزه علمیه» را به عنوان بزرگترین حامی انقلاب اسلامی و اصلی‌ترین تغذیه‌کننده فکری و معرفتی نظام جمهوری اسلامی، به سمت سکولاریسم رهنمون کرد. بر همین اساس، «حوزه سکولاری»، تعاریف و مبانی آن و آسیب‌های پیش روی این نهاد مقدس، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مباحثی است که همواره در معرض بحث و بررسی محققان و صاحب‌نظران قرار گرفته است. در این میان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مباحث مبسوطی را در این زمینه ایراد فرموده‌اند.

این کتاب با استفاده از فرمایشات معظم له، به تبیین ماهیت و مؤلفه‌های «حوزه سکولار» از منظر ایشان خواهد پرداخت. در این تحقیق، ابتدا به تبیین معنای سکولاریسم و همچنین دیدگاه مقام معظم رهبری درباره این اصطلاح می‌پردازیم. پس از آن نیز مباحثی مانند: «سکولاری شدن حوزه‌ها»؛ «آرزوی دیرینه دشمنان»، «خطر نفوذ اندیشه سکولار در حوزه‌های علمیه»، «مؤلفه‌های حوزه سکولار»، «آفات سکولار شدن حوزه‌ها»، «حوزه انقلابی؛ راه برون‌رفت از چالش سکولاریسم»، «نقش تاریخی روحانیت در نهضت‌ها و انقلاب‌ها»، «دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت»، «نظام جمهوری اسلامی؛ محصول بارز حوزه ضد سکولاری»، «نسبت بین حوزه و نظام اسلامی»، «انقلابی گری حوزه‌ها؛ مؤلفه‌ها، آسیب‌ها و مسئولیت‌ها» و همچنین «جریانات سیاسی حوزه»، به تفصیل از منظر مقام معظم رهبری، بحث و بررسی خواهد شد.

دیدگاه رهبر انقلاب درباره حوزه علمیه سکولار منتشر شد

گزیده‌ای از متن:
وای بر این علمای ساکت! وای بر این نجف ساکت! این قم ساکت! این تهران ساکت! این مشهد ساکت! این سکوت مرگبار، اسباب این می‌شود که زیر چکمه اسرائیل، به دست همین بهاییان، این مملکت ما، این نوامیس ما، پایمال بشود. وای بر ما و بر این اسلام! وای بر این مسلمین!‌ای علما، ساکت ننشینید، نگویید علی مسلک شیخ رضوان الله علیه والله شیخ اگر حالا بود تکلیفش این بود... (امام خمینی رضوان الله علیه).

«ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن از دیدگاه مقام‌معظم‌رهبری در قطع رقعی و ۹۶ صفحه و به کوشش علی‌اکبر عالمیان به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف تهیه کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار